پذیرش و ارائه خدمات مددکاری و حمایتی  به زنان خشونت دیده یا در معرض خشونت در خانه امن  بهزیستی استان قم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم از پذیرش 156 زن خشونت دیده یا در معرض خشونت در خانه امن بهزیستی استان قم خبر داد.

دکتر علیرضا محمدی معاون امور اجتماعی  بهزیستی با اشاره به خدمات مختلف بهزیستی در حوزه زنان و خانواده افزود : یکی از اقدامات بهزیستی، حمایت از زنان تحت خشونت و آزار و در معرض آزار و اذیت و پذیرش و ساماندهی آنهاست لذا این سازمان در سطح کشور اقدام به تاسیس مراکزی تحت عنوان خانه امن نموده است که خانه امن بهزیستی قم در 9 ماهه سال 1400تعداد 156 زن خشونت دیده را پذیرش و ساماندهی نموده است .

محمدی افزود : خانه های امن از چندسال پیش  با رویکرد خانواده محور جهت ارائه خدمت به افراد درگیر خشونت و آسیب‌دیده به صورت شبانه روزی و کاملا رایگان به دو صورت مداخلات کوتاه مدت و بلند مدت راه اندازی شد  و خدمات تخصصی این مراکز عبارتند از : خدمات مددکاری اجتماعی ، خدمات روانشناسی ، خدمات بهداشتی و درمانی ، خدمات حقوقی  ، خدمات فرهنگی ، آموزشی و اشتغال ، آموزش مهارتهای زندگی،  مهارتهای حل مسئله و ...، حرفه آموزی و آموزشهای مرتبط در راستای توانمندی سازی خدمت گیرندگان ، کاریابی و اشتغال و... که در زمینه مداخلات کوتاه مدت : تامین نیازهایی چون خوراک،‌ پوشاک و سرپناه برای زنان خشونت دیده در برنامه است و  در مداخلات بلند مدت با هدف حمایت و توانمند سازی مراجعین در زمینه‌های آموزشی و بهداشتی، درمانی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای خدمات لازم به مراجعین ارائه می گردد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم در خاتمه از عموم همشهریان محترم خواست در صورت مواجهه و برخورد با هرگونه کودک آزاری ، همسر آزاری ، معلول و سالمند آزاری ، موارد خودکشی و... ضمن تماس با شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی به مسولیت اجتماعی و انسانی خود عمل کنند .

کد خبر 50115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد