برگزاری کارگاه باز آموزی تسهیلگران طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

دوره آموزشی ویژه تسهیل گران شهری و روستایی استان طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برگزار شد.

محمد رضا رحیمی موحد کارشناس توانبخشی بهزیستی استان قم و مجری طرح مذکور ضمن اعلام این خبر افزود: دوره آموزشی ویژه  تسهیل گران شهری و روستایی استان طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه   از تاریخ ۲۷آذر شروع شده و به مدت یک هفته در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان قم (ساختمان مسبح) در حال برگزاری است.

رحیمی هدف ازبرگزاری  این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر تسهیلگران با    دستورالعمل های توانبخشی و اهداف برنامه CBR  برشمرد و افزود : دراین کارگاه تسهیلگران ومددکاران و با فرایند تسهیلگری و نقش تسهیلگر در فرایند خدمت دهی آشنا می شوند .

وی افزود: باتوجه به اینکه افراد دارای معلولیت  در روستاها و مناطق حاشیه شهری از امکانات کمتری به نسبت سایرین برخوردارند و خدمات درمانی و توانبخشی در این  مناطق کمتر و دسترسی سخت تر است طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با استفاده  از ظرفیت و پتانسیل‌های فرد معلول، خانواده معلول، جامعه و نهادهای دولتی و نیز بخش خصوصی جهت توانمند سازی معلولین در همه زمینه‌های زیستی ،روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کند .

لازم به ذکر است بعد از این دوره تسهیل گران شهری به افراد دارای معلولیت در مناطق شهری محروم مانند شهرقائم ، شیخ آباد و قلعه کامکار و انتهای بلوار امامزاده ابراهیم (ع) خدمات ارائه می نمایند.

طبق اهداف کمی اعلامی دفتر توانمند سازی بهزیستی کشوردر این طرح ۱۰۲۶ فرد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار می گیرند.

کد خبر 49157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد