لزوم واگذاری مراکز بهاران شهرداری تهران به سازمان بهزیستی کشور

فرماندار تهران بر لزوم بهره‌گیری از مراکز بهاران تاکید کرد و گفت: نیاز است شهردار تهران با دستوری این مراکز را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «عیسی فرهادی» در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران با تاکید بر لزوم یکصدا بودن مجموعه دخیل در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی گفت: باید مشارکت اجتماعی در این حوزه جذب شود و از سوی دیگر موسساتی که از این طریق منفعت مالی داشته اند و هر بار در طرح جمع آوری برخی از آنها به عنوان افراد دلسوز گروه های هدف ورود پیدا می کردند نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: قانون شورای اجتماعی کشور پس از تصویب در یک مرحله توسط فرمانداری و استانداری اصلاحاتی برایش انجام شد که نهایتا مجتمع فوریت های اجتماعی در سطح استان و شهر تهران شکل گرفت و ۱۷ دستگاه در آن عضو بودند.

فرماندار تهران ادامه داد: با اقدامات انجام شده در آن مقطع تعداد متکدیان و معتادین متجاهر به حداقل رسید. جمع آوری توسط مددکاران بهزیستی با حمایت نیروی انتظامی انجام می شد و پس از غربالگری با حضور قاضی روال کار ادامه پیدا می کرد. در این قرارگاه باید یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی حتما حضور داشته باشند و سایر دستگاه ها نیز همراهی کنند. از اتباع نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این قرارگاه باید حتما یک نفر حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: ۱۷ دستگاه عضو باید نمایندگان خود را حتما در حد معاونینشان به صورت ثابت در جلسات شرکت دهند. در این قرارگاه موارد قضایی وجود دارد همچون رسوب برخی از افراد که باید تعیین تکلیف شوند. در حوزه متکدیان نیز دو جنبه کودکان و بزرگسالان هستند و معمولا به صورت خانوادگی کار می کنند. در این حوزه اگر شرایط ناامن شود تعداد آنها به ۲۰۰ نفر می رسد ولی باید برای هر دو بخش کار به صورت همزمان آغاز شود.

فرهادی با اشاره به تشکیل مراکز بهاران در ۲۲ منطقه تهران گفت: در ابتدا این مراکز کار را خوب پیش بردند؛ اما کم کم قفل شدند لذا حتما باید توسط شهردار تهران دستور داده شوند که این مراکز در اختیار بهزیستی قرار بگیرند و ما نیز آمادگی داریم چنانچه در این جلسه هر تصمیمی گرفته شود، اقدامات لازم را انجام دهیم؛ اما افراد ثابت این قرارگاه باید مشخص شوند تا هر سه ماه یکبار جلسات مشترک برگزار شود.

کد خبر 45772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =