به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ سازمان بهزیستی استانداردهای مشاوره مجازی را تعریف کرده و اکنون درحال ارزیابیهای اداری آن هستیم، گفت: سامانه جامع تامین خدمات روانشناسی را نیز طراحی میکنیم تا بستر مناسب IT را برای توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی و بهتر شدن نظارت آن فراهم کنیم. امید است که بتوانیم طی ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز از این سامانه رونمایی کنیم.
وحیدنیا در ادامه مزایای طراحی سامانه جامع تامین خدمات روانشناسی را تشریح کرد و افزود: در واقع قصد داریم تا سرویس مدیریت خدمات روانشناسی را به صورت یکپارچه داشته باشیم؛ به طور مثال همه مراکز مشاورهای که با سازمان در تعامل هستند، در سرویس عضو میشوند و خدمات خود را ثبت و ضبط میکنند، مراجعینی که سرویس دریافت میکنند در بستر امن و قابل نظارت خدمات خود را دریافت خواهند کرد و خدمات تخصصی رصد میشود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی یادآور شد: سیستم تامین یارانه و کمک هزینههای مشاورهای به این سامانه وصل خواهد شد، افرادی که نیازمند خدمات هستند نیز میتوانند بهتر و سریعتر و با شان والاتری این خدمات را دریافت کنند. همچنین سیستم مشاورههای تلفنی به این سامانه وصل میشود.
وی به دیگر مزایای این سامانه نیز اشاره کرد و گفت: مداخلات روانی و اجتماعی در قالب محب (که مداخلات داوطلبانه است) در این سیستم برای بحرانها ثبت و ضبط میشود. برنامههای آموزشی که توسط سازمان بهزیستی برگزار میشود نیز در این سامانه اطلاعرسانی خواهد شد. در مجموع مردم با اطمینان بیشتری میتوانند مراجعه کنند و از سرویس خدمات ارتقایی و روانشناختی بهرهمند شوند.
نظر شما