به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:دکتر فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص تشریح خدمات مثبت زندگی گفت: مهمترین دستاورد تأسیس مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارائه خدمات ، آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف را در بردارد که مجموعه این اقدامات میتواند نتیجه اش تحقق اهداف سازمان بهزیستی باشد.
وی از مهمترین نکات مثبت راه اندازی مراکز مثبت زندگی الکترونیکی کردن فعالیت ها ، کمک به کاهش ترددهای غیر ضرور افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی دانست.
محمدی ادامه داد: بخش وسیعی از جامعه هدف سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند ، این عزیزان در ترددشان با مشکلات زیادی مواجه اند و ضمن اینکه از نظر اقتصادی هم هزینه های زیادی را متقبل می شوند، بنابراین انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی از یک طرف و از طرفی آشنایی مددکاران اجتماعی در این مراکز با اهداف سازمان و فرآیند های منتهی به این اهداف باعث می شود هم از نظر دسترسی راحت و الکترونیکی به خدمات و هم از نظر اقتصادی و صرف وقت و بصورت جامع از نظر رفاه اجتماعی در نهایت بسیار به سود جامعه هدف تمام شود.
وی افزود: بدلیل اینکه کارشناسان این مراکز اشراف کافی به سامانه ها و بحث الکترونیکی بودن این مراکز دارند و از قبل آموزشهای لازم را در این خصوص دیده اند سرعت کار و ارائه خدمات افزایش پیدا میکند .
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد:با توجه به اینکه بخشی از جامعه هدف بهزیستی در حاشیه شهرها قراردارند برای دسترسی سریع به ادارات و مراکز بهزیستی با مشکلات زیادی مواجه هستندو همچنین به واسطه اینکه در زمان مراجعه مشاهده می شود که تعداد زیادی از افراد برای دریافت خدمات، به ادارات ویا مراکز مراجعه می کنند و گاهاً کار یا با تأخیر انجام میگیرد و یا در حد انتظار پاسخی دریافت نمیکنند طبیعتاً مراکز مثبت زندگی میتواند با مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو، تنها راه رفع این نواقص باشد،
نکته: 22 طرح سازمان بهزیستی توسط همین مراکز مثبت زندگی اجرا می شود و این مراکز در واقع بخشی از سیستم اجرایی سازمان بهزیستی هستند.
نظر شما