پرداخت ۲۸۰ میلیون تومان کمک نقدی برای درمان و تغذیه‌ی کودکان PKU در خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی در سال جاری، بیش از ۷۶ میلیون تومان کمک هزینه‌ی بهبود تغذیه و ۲۰۳ میلیون تومان کمک هزینه‌ی درمان به کودکان دارای اختلال متابولیک فنیل کتونوری پرداخت کرده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: بهزیستی استان امسال ۵۹۰ هزار تومان بابت کمک هزینه بهبود تغذیه، به هر یک از کودکان پی‌کی‌یوی تحت پوشش، پرداخت کرده است.

مسعود فیروزی افزود: همچنین برای تأمین بخشی از هزینه‌های درمان این کودکان، یک میلیون و ۵۶۶ هزار تومان به ازای هر کودک در سال جاری پرداخت شده است.

وی افزود: کودکان مبتلا به اختلال فنیل کتونوری (Pku) تنها گروه اختلال متابولیکی تحت پوشش بهزیستی هستند که در استان ما ۱۳۰ کودک از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر این اختلال منجر به معلولیت نشود باز هم کودک تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرد.

فیروزی اضافه کرد: اگر هم این اختلال منجر به معلولیت کودک شود که معمولا معلولیت ذهنی خواهد بود، پوشش دو گانه‌ی خدمات هم از جهت معلولیت و هم از جهت اختلال متابولیکی پوشش خدماتی دریافت می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۳ مرکز توانبخشی روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در خراسان رضوی تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند گفت: در این مراکز بیش از ۳ هزار مددجو تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در این مراکز افراد دارای معلولیت ذهنی، سالمندان، کودکان اوتیسم و افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و حسی، تحت آموزش و توانبخشی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مراکز توانبخشی روزانه، حرفه‌ای و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در ایام شیوع کرونا طبق دستورالعمل‌های رنگ‌بندی مناطق فعالیت می‌کنند گفت: در مناطق قرمز، خدمات به صورت مجازی و از راه دور صد در صد ارائه می‌شود اما در کنار آن در مراکز آموزشی سالمندان مناطق سفید، زرد و نارنجی به ترتیب ۷۰ ، ۵۰ و ۳۵ درصد مددجویان، خدمات انفرادی آموزشی به صورت حضوری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در مراکز آموزشی توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی، خدمات انفرادی در مراکز سفید، زرد و نارنجی به ترتیب به میزان ۹۰، ۷۵ و ۵۰ درصد مددجویان تعلق می‌گیرد.

فیروزی با تأکید بر اینکه یارانه‌ی مراکز هر ماهه به طور منظم به حساب آنان واریز می‌شود گفت: این مراکز موظف به پرداخت حقوق و بیمه‌ی پرسنل خود هستند.

کد خبر 28986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد