تأکید مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بر نظارت دقیق بر مراکز دولتی و غیر دولتی

در جلسه‌ای که ظهر امروز در دفتر مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، زهراسادات ترحمی به عنوان مسؤول جدید بازرسی و نظارت و مدیریت عملکرد بهزیستی خراسان رضوی معرفی و از زحمات کاظم شبانی، مسؤول سابق این نهاد قدردانی شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه، ضمن قدردانی از زحمات مسؤول پیشین این نهاد گفت:‌ نظارت و بازرسی از مراکز غیر دولتی، اهمیت زیادی دارد و باید با دقت انجام شود.

حمیدرضا پوریوسف افزود: بخش اجتماعی بهزیستی، جزو وظایف حاکمیتی است و به همین جهت، نظارت و بازرسی دقیق و قوی از مراکزی که در این حوزه فعالیت دارند از اهم امور می‌باشد.

وی تأکید کرد: حفظ حقوق و کرامت مددجویان، اولویت بهزیستی است و تمام تلاش همکاران من در بهزیستی استان و در شهرستان‌ها باید در جهت ارتقای سطح معیشت، کرامت، رفاه و حرمت مددجویان عزیز باشد.

کاظم شبانی، مسؤول پیشین نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه با بیان بخش‌هایی از عملکرد واحد تحت مدیریتش گفت: در سه سالی که مسؤولیت این واحد با من بود تلاش زیادی کردیم که نظارت بر مراکز به صورت مستمر و با دقت انجام گیرد که در نتیجه بسیاری از کاستی‌ها و مشکلات، رفع و حل شد.

وی افزود: از تمام مراکز تحت پوشش در شهرستان‌های استان، بازدید و در گفتگو با مدیران و کارشناسان این مراکز، در خصوص رعایت دقیق دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی سازمان، تأکید کردیم.

وی از اجرای دقیق بخشنامه‌ی تعارض منافع در بهزیستی استان، به عنوان یک کار مهم و ارزشمند یاد کرد و گفت: اگر چه با مشکلاتی در اجرای این بخشنامه‌، روبرو شدیم و بعضی همکاران، از ما گلایه‌مند هم شدند اما ما اجرای قانون و سلامت اداری را بر مسائل دیگر ترجیح دادیم.

وی همچنین، تحلیل شکایات مردم و مددجویان از واحدهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: گزارش‌های تحلیلی شکایات رسیده، کار بسیار خوبی بود که توسط همکاران واحد با دقت و صحت کامل انجام شد و بازتاب بسیار خوبی در سطح بهزیستی کشور داشت.

وی از همکارانش در واحد مدیریت عملکرد و نظارت و بازرسی که به گفته‌ی او، تلاش زیادی برای اجرای قانون و رضایت‌مندی مردم و مددجویان داشته‌اند قدردانی کرد.

وی همچنین راه‌اندازی سامانه دیده‌بان در سراسر کشور را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که ایده‌ها، پیشنهادات و شکایات شهروندان و مددجویان، در اسرع وقت پاسخگویی می‌شود و این سامانه، نظارت مردم بر بهزیستی را به بهترین شکل ممکن تجلی داده است.

در ادامه‌ی این نشست، معاونین بهزیستی و کارشناسان بخش‌های ستادی، نظرات و دیدگاه های خود در خصوص واحد مدیریت عملکرد و نظارت و بازرسی را مطرح و از عملکرد شبانی قدردانی کردند.

زهرا سادات ترحمی، مسؤول جدید واحد نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه، خدمت در بهزیستی را یک توفیق الهی دانست و گفت: امیدوارم که همچون گذشته بتوانم در خدمت مددجویان عزیز و مردم باشم و در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی، به وظیفه‌ی دشوار نظارتی این واحد عمل نمایم.

وی با بیان اینکه جایگاه‌های مسؤولیتی مختلف، فرصتی برای خدمت فراهم می‌کند گفت: امیدوارم از اعتماد و توفیقی که نصیب من شده، بتوانم به درستی بهره بگیرم و از این آزمایش، روسفید بیرون بیایم.

شایان ذکر است زهرا سادات ترحمی، کارشناس مددکاری اجتماعی و کارشناس ارشد علوم تربیتی، پیش از این مشاور مدیر کل در امور بانوان و خانواده بوده و اینک با حفظ این سمت، به عنوان مسؤول واحد نظارت و بازرسی و مدیریت عملکرد بهزیستی خراسان رضوی منصوب شده است.

کد خبر 27800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد