هم اندیشی استاندار کردستان با سرآمدان "افراد دارای معلولیت" در فضای صمیمی برگزار شد؛

استاندار کردستان مطالبات افراد دارای معلولیت را به حق دانست و بر همکاری تمام دستگاه ها برای رفع مشکلات آنان تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ۱۹ آذر ماه ۹۹ نشست صمیمی استاندار کردستان با نمایندگان تشکل های " افراد دارای معلولیت " با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت روابط عمومی استانداری و با تلاش روابط عمومی بهزیستی استان ،  در سالن  شهدای دولت  انجام شد.

در این دیدار سه ساعته با ارائه چکیده گزارش توسط سید صباح قریشی مدیر کل بهزیستی استان کردستان آغاز گردید ، در ادامه با معرفی حاضرین در جلسه که از  جمله نخبگان و سرآمدان افراد دارای معلولیت به شمار می آمدند.


فرمانداران و مشاورین ایشان در این زمینه بصورت ویدیو کنفرانس مطالب و دیدگاه های خود را بیان کردند.

 این دیدار در نوع خود با سال های گذشته متفاوت بود، زیرا نکات طرح شده در جلسه حاوی مطالبات تازه ای بود که نشان از پیشرفت و ارتقای فکری این قشر ۱۵ درصدی جامعه دارد.

از جمله موارد مطرح شده در جلسه تاکید بر تبیین جایگاه افراد دارای معلولیت در بین جامعه و همچنین به رسمیت شناختن توانایی ها و حقوق آنان در میان ادارات بود .

این افراد خواست های خود را با دهه های گذشته متمایز دانسته و خواستار شرکت دادن در تصمیم گیری ها و تصمیم سازها بوده و متقاضی حضور پررنگ و ایفای نقش جدی شدند.

همچنین ضمن  اظهار گلایه های نمایندگان افراد دارای معلولیت ، از صدا وسیما  ، تقاضای ورود رسانه ملی  به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  ، بیش از پیش شدند.

در پایان استاندار کردستان که با صبر و حوصله کلیه سخنان حاضرین و نیز گزارش عملکرد فرمانداران و مشاورین آنها از شهرستان های تابعه ، را،  استماع نمود ، به جمع بندی موارد مطروحه پراخت و بر حل مشکلات افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

مهندس مرادنیا  ارتقای سطح کیفی و کمی ورزش این افراد را ضروری دانست و اداره کل ورزش و جوانان را موظف به تقویت و رسیدگی بیشتر به هیآت های ورزشی این قشر کرد.

وی همچنین مسکن و اشتغال این قشر را مهم تر از سایر نیازهای آنان ذکر نمود.

یکی از مسائل مهم مطرح شده در جلسه مناسب سازی معابر و ساختمان ها و خصوصا توجه ویژه به افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی استان بود که پررنگ تر از سالهای گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 27375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد