در این جلسه که با حضور معاونین و اعضای تیم مدیریت بحران بهزیستی لرستان تشکیل شد
مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشریح خدمات سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف با بیان اینکه امروزه بحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برای کشور یک ضرورت حیاتی است گفت:
مردم لرستان در طول انقلاب و همچنین در طول هشت سال دفاع مقدس همیشه دست بدست هم داده اند و با توڪل به خدا از بحرانہا و مشکلات به سلامت عبور کرده اند
محمد رضا کاظم زاده مدیر کل دبیر خانه پدافند غیر عامل بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی یک نهاد حمایتی است و وظایف بسیار گسترده ای دارد و بحمداله در همه حوزه ها عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.
کاظم زاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معلول اقدامات موثر و بسیار خوبی انجام داده است تصریح کرد،
پرداخت الکترونیکی مستمری مددجویان و راه اندازی سامانه دانشجویی در راستای شفاف سازی و همچنین راه اندازی سامانه ملی دیدبان یک اقدام علمی بمنظور شفاف سازی در حیطه کاری بهزیستی است و با این سامانه جامعه هدف و مردم می توانند به کار مسئولین در بهزیستی نظارت داشته باشند.
کاظم زاده با بیان اینکه بیش از دو هزار مرکز مثبت زندگی در سطح کشور در حال راه اندازی و شروع بکار است گفت: اگر مراکز مثبت زندگی به شکل واقعی و درست کارشان را انجام بدهند خواهید دید که دقت و راندمان کاری بهزیستی در همه زمینه ها بالا خواهد رفت و از مراجعات غیر ضروری به مراکز بهزیستی در استان و شهرستانها کاسته خواهد شد.
در ادامه وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: اینکه هر دستگاهی در بحث استخدام نیرو باید به قانون ۳ درصد معلولین التزام داشته باشد از برکات تصویب این قانون است و گام بلندی است در پاسخ به مطالبات جامعه هدف.
کاظم زاده با اذعان به اینکه تاریخ بشری اهمیت حیاتی پدافند غیرعامل را به اثبات رسانیده است گفت: پدافند غیر عامل نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد
و در این راستا تعریف چارت سازمانی کارشناس مدیریت بحران و پدافند غیر عامل یکی از کارهای خوبی است که در سازمان بهزیستی صورت گرفته است.
مدیر کل دبیر خانه پدافند غیر عامل ضمن قدر دانی از کارشناس مدیریت بحران بهزیستی لرستان بخاطر ارسال به موقع گزارش هفته پدافند غیر عامل گفت: اقدامات پدافند غیرعامل مثل مکان یابی صحیح ، مقاوم سازی و ایجاد استحکامات می تواند ضمن صرفه جویی کلان اقتصادی، در حفظ تأسیسات، تجهیزات، اسناد و مدارک، و همچنین کاهش خسارت به مراکز حیاتی، حساس و مهم، ادامه فعالیت را در شرایط بحرانی ممکن می سازد
در شرایط بحران باید مراکز حیاتی با دقت و هوشیاری بالا مورد بررسی قرار گیرد، بطور مثال اگر گاز یک مرکز ایزوله قطع و یا دچار مشکل شود، مقیمان آن مرکز که بسیار آسیب پذیر هستند و با یڪک سرماخوردگی کوچک ممکن است در کام مرگ کشیده شوند لذا این وظیفه مدیریت بحران است که از قبل حوادث اینچنینی را بررسی و پیش بینی و از وقوع آن پیشگیری کند.
کاظم زاده گفت: در ماده ۲ قانون مدیریت بحران، وظایف همه دستگاهها تعریف شده است و تمام آئین نامه ها تدوین و برای همه استانها ارسال شده است و در این راستا خوشحالیم که بگوییم سازمان بهزیستی جز ۵ دستگاه برتر در بحث پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در کشور شناخته شده است
وی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی و تیم توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: در بحرانهایی مثل سیل و زلزله سازمان بهزیستی تا سالهای سال پس از وقوع بحران خدمات خود را ادامه می دهد و همچنان در کنار مردم است.
وی در پایان تصریح کرد، بهزیستی لرستان نیز در بحث کرونا بحمداله کمترین حادثه و کمترین تلفات را داشته است و این نشانگر نگاه علمی و تفکر جهادی همکاران در بهزیستی لرستان به بحران کـرونا است.
نظر شما