طرح پازل همدلی بهزیستی در قم

پویش (پازل همدلی) به منظور جذب حمایت خیران و مردم نیکوکار از دانش آموزان زیر پوشش بهزیستی در قم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما قم ، دکتر پهلوانی ستوده مدیرکل بهزیستی استان گفت: این طرح در سراسر کشور آغاز شده و سهم هر استان بیست هزار قطعه از این جورچین یا پازل است قیمت آن ده هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: تاکنون در قم دو هزار قطعه از این پازل به فروش رسیده و مردم خیر و نیکوکار میتوانند همچنان نسبت به خرید آن اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: مردم میتوانند نشانی (پازل همدلی بهزیستی) را در اینترنت جستجو کنند و با انتخاب استان قم در این پازل، تعداد قطعات درخواستی را خریداری کنند.

آقای پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات موجود بهزیستی قم اشاره کرد و گفت: قدیمی و فرسوده بودن ساختمان ها و مراکز توان بخشی بهزیستی قم از جمله این مشکلات است که ضروری است با حمایت های خیران بازسازی شوند.

آقای پهلوانی ستوده از وجود 110 هزار سالمند در قم سخن گفت و افزود: درحال حاضر نیاز به ساخت 5 مرکز با ظرفیت هرکدام یکصدنفر وجود دارد تا بتوان از برخی سالمندان نیازمند نگهداری شود.

وی گفت : در حال حاضر تنها یک مرکز بخش خصوصی برای نگهداری سالمندان در حال فعالیت است و یک مرکز دیگر نیز در پردیسان در حال ساخت است با این وجود ساخت حداقل سه مرکز دیگر ضروری است.

مدیرکل بهزیستی در ادامه از پذیرش یک هزار نفر در سال جاری خبر داد و ادامه داد : در حال حاضر حدود 35 هزار نفر زیر پوشش بهزیستیی استان قم قرار دارند که نیازمند کمک های خیران هستند.

آقای پهلوانی گفت: این تعداد شامل 22 هزار معلول و دو هزار زن سرپرست خانوار و خانواده هایشان هستند که تنها ماهانه به آنها 400 هزار تومان از طرف بهزیستی کمک میشود.

وی همچنین از اجرای طرح مثبت زندگی در قم خبر داد و افزود :در این طرح 24 مرکز در محلات مختلف توسط بخش خصوصی و با مجوز بهزیستی ایجاد میشود تا نیازمندان را شناسایی و به آنها خدمات رسانی کند.

مدیرکل بهزیستی گفت: این طرح از 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر خاتم (ص) آغاز میشود.

کد خبر 25397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد