رسانه| تفاهمنامه اجرای طرح ملی (سلام) امضا شد

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر تفاهمنامه اجرای طرح سلام در بوشهر امضا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در راستای اجرای طرح ملی «سلام» با محوریت سلامت اجتماعی محله‌محور، شامگاه سه‌شنبه طرح سلام، تفاهم‌نامه همکاری میان مدیرکل آموزش و پرورش استان و سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر به امضا رسید.

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت همکاری دو نهاد گفت: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات روانی، خانوادگی یا معیشتی از مسیر آموزش و رشد باز بماند، حقیقت این است که آموزش بدون حمایت پایدار نیست و حمایت بدون تربیت نیز بی‌ثمر است.

غلامرضا دانش‌فر افزود: طرح سلام پیوندی مبارک میان مدرسه، خانواده و نظام حمایتی استان ایجاد می‌کند تا با شناسایی زودهنگام، مداخله به‌موقع و ارجاع تخصصی، از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری شود.  این تفاهم‌نامه با هدف توسعه مشارکت اجتماعی، تقویت خدمات حمایتی و ارتقای سلامت اجتماعی در سطح محلات اجرا خواهد شد.

سیدجواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح طرح ملی سلامت اجتماعی محله محور سلام در استان بوشهر گفت: مدرسه زمانی به کانون فعالیت‌های اجتماعی محله تبدیل می‌شود که همه اعضای محله از کسبه تا پزشکان، پرستاران، روانشناسان و مددکاران بعدازظهرها در تعامل با مدرسه باشند و آن را به مرکز تعامل اجتماعی تبدیل کنند.

وی با اشاره به نقش مدرسه در شکل‌گیری شخصیت کودکان اظهار کرد: در مدارس تنها حق دسترسی به آموزش کافی نیست؛ بلکه باید حق بر آموزش باکیفیت، عادلانه و متناسب با هویت فرهنگی دانش‌آموزان تحقق یابد. بر همین اساس، نظریه «مدرسه بدون شکست» مطرح شد تا همه استعدادها در نظام آموزشی شناسایی و شکوفا شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدرسه را مهم‌ترین و فراگیرترین ابزار تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی دانست و بیان کرد: فلسفه وجودی مدرسه، جبران نابرابری‌های بیرون از آن است؛ اما متأسفانه در عمل، گاهی خود مدرسه به بازتولید و حتی تشدید نابرابری‌ها منجر شده است. باید تلاش کنیم تا مدرسه به مأموریت اصلی خود یعنی تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی بازگردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد جدید آموزش و پرورش در پیوند مدرسه با جامعه، گفت: نظام تعلیم و تربیت در دهه‌های اخیر با چالش‌های جدی روبه‌رو بوده است. مدرسه‌ها نه‌تنها نتوانسته‌اند نابرابری‌های بیرون از خود را از بین ببرند، بلکه در برخی موارد به تشدید و حتی مشروعیت‌بخشی به آن دامن زده‌اند.

کد خبر 153872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد