مناسب سازی درگاه های اینترنتی تسهیل گر افراد دارای معلولیت است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر دسترس پذیری فضای مجازی و برنامه های مورد استفاده در این فضا برای افراد نابینا، کم بینا تاکید کرد و گفت: تلاش جهت استاندارد سازی سایت ها و درگاه های اینترنتی نهادها و شرکت های مختلف نیز در همین راستا  است و درصورت مناسب سازی درگاه های اینترنتی معلولین بسادگی و از منزل می توانند خدمات مورد نیاز خود را پیگیری کنند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی عنوان کرد: رایزنی های متعددی از سوی سازمان بهزیستی کشور  با شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان نرم افزارهای مختلف در سطح کشور صورت گرفته تا تولیدات و خدمات نرم افزاری این شرکت ها، متناسب با نیازهای افراد نابینا و کم بینا ارائه شود و آنان بتوانند با استفاده از امکانات گویا و بریل از این خدمات بهره مند شوند.

وی گویا شدن صفحات وب گاه ها، درشت نمایی نوشته ها جهت نابینایان و کم بینایان، چت آنلاین و...را یکی از اصول مناسب سازی سایت های اینترنتی  معرفی کرد. 

 کرمی با بیان اینکه مناسب سازی محیط شهری یکی از مؤلفه های حقوق شهروندی است و مناسب سازی معابر شهری مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است، گفت: "سامانه معبر" با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲  بعنوان یک پل ارتباطی بین ستاد مناسب سازی  با معلولین است تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولین و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان ساخت: شهروندان در سطح استان مخصوصا افراد دارای معلولیت ،جانبازان، سالمندان و... می‌توانند با ارسال پیامک به  این سامانه مشکلات و شکایات خود را در خصوص  مشکلات  مناسب سازی فضاهای شهری و اداری  مطرح کنند .

وی افزود: دبیرخانه های استانی حداکثر پس از ۷۲ ساعت از دریافت پیام ، موضوع را به دستگاه مربوطه از طریق مکاتبه اعلام و در صورت عدم وصول پاسخ مراتب طی دو مکاتبه با فاصله حداکثر ۱۵روز پیگیری‌ نموده و نتیجه نهایی را به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام خواهند نمود.

کد خبر 153851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد