ارائه مشاوره تلفنی به 12 هزار نفر در شش ماه اول سالجاری

از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ هزار و ۳۷۰ مورد تماس موفق با خط ۱۴۸۰(صدای مشاور) بهزیستی استان در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و مشکلات فردی ثبت شده است.

معصومه محمدی، مدیرکل بهزیستی استان همزمان با هفته سلامت روان افزود: بیشتر مشاوره‌های ارائه شده از سوی مشاوران این خط در استان در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تربیتی و تحصیلی، بحث درمان اعتیاد، مشاجره‌های خانوادگی و مباحث بین زوجین و مشاوره مربوط به ازدواج و طلاق و موضوعات فردی است.

وی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره از طریق این خط به صورت رایگان است گفت: افراد بدون مراجعه حضوری ، مشاوره دریافت می‌کنند و پس از ارزیابی‌های اولیه در صورت لزوم، افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره زیرپوشش بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: تمامی مشاوران این خط به رعایت اصول رازداری و محرمانه بودن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها ، ضرورت ارجاع برای مشاوره حضوری نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت روان امسال با عنوان «دسترسی به خدمات سلامت روان در بحران‌ها و شرایط اضطراری؛ یک اولویت همگانی» تعیین شده است گفت: سازمان بهزیستی پویش «سلامت روان را جدی بگیرید» در این هفته راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی، ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و ۱۵ مرکز مشاوره سلامت روان محلی در استان فعال است که مشاوره تخصصی در زمینه ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اختلالات جنسی، تحصیلی و تربیتی و در مراکز مشاوره عمومی سلامت روان محلی نیز مسائل روانشناسی و شناختی ارائه می‌شود.

محمدی افزود: در سالجاری یک‌هزار نفر به مرکز دولتی و ۹ هزار و ۱۵۳ نفر به مراکز غیردولتی برای دریافت مشاوره مراجعه کردند و بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۵ جلسه مشاوره برای ارائه خدمات برای مراجعه‌کنندگان برگزار شد.

کد خبر 151850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد