در رسانه| اهمیت کنترل هیجانات فردی و اجتماعی در شرایط بحران

در رسانه| روح‌الله ساعی، پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با تأکید بر نقش مؤثر کنش‌های فردی در شکل‌گیری رفتارهای جمعی در شرایط بحران، گفت: بحران، آینه‌ای تمام‌نما از شخصیت جمعی یک جامعه است.

آنچه ما در مواجهه با بحران‌ها انجام می‌دهیم، تنها یک واکنش فردی نیست؛ بلکه الگویی است که می‌تواند به‌سرعت در بستر جامعه گسترش یابد و جهت‌گیری افکار عمومی را تعیین کند.

وی، با اشاره به حساسیت جامعه نسبت به رفتار دیگران در شرایط بحرانی، اظهار کرد: در لحظاتی که اضطراب و نااطمینانی بر فضای عمومی حاکم است، مردم بیش از پیش به اطراف خود نگاه می‌کنند تا بفهمند چه واکنشی "درست"، "معقول" و "قابل قبول" است. در این فضا، حتی واکنش‌های ساده‌ ما – از نوع گفتار گرفته تا شیوه مواجهه با خبرها – می‌تواند منشأ یک جریان فکری یا رفتاری در سطح وسیع شود.

کد خبر 140939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد