مدیریت بحران و جلوگیری از بروز آسیب به اعتبار سازمان؛ نقش مهم روابط عمومی در سازمان بهزیستی

رئیس بهزیستی شهرستان طرقبه شاندیز در دوره آموزشی که به مناسبت روز ارتباطات ویژه کارشناسان روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی در بخشداری شهرستان شاندیز برگزا گردید،گفت: روابط عمومی در مواقع بحران، نقش کلیدی در مدیریت صحیح اخبار و حفظ اعتماد عمومی ایفا می‌کند. روابط عمومی با واکنش صحیح و پاسخ‌گویی مناسب تاثیر مهمی در کاهش آسیب به اعتبار سازمان و بازسازی اعتماد عمومی دارد.

علی اصغر ابراهیمی افزود: روابط عمومی در سازمان بهزیستی، نقشی راهبردی و حیاتی در تحقق اهداف انسانی، اجتماعی و حمایتی این نهاد ایفا می‌کند. این واحد به عنوان پل ارتباطی میان سازمان و جامعه، مسئولیت اطلاع‌رسانی شفاف، تبیین خدمات، پاسخگویی به افکار عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارد. از طریق تولید و انتشار محتوای آگاه‌کننده و تعامل مستمر با رسانه‌ها، روابط عمومی می‌کوشد تصویر واقعی و مثبتی از فعالیت‌های سازمان ارائه دهد.

وی تاکید کرد:. افزون بر این، روابط عمومی نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی، ارتقای آگاهی اجتماعی نسبت به گروه‌های هدف سازمان از جمله کودکان بی‌سرپرست، معلولان، زنان سرپرست خانوار و...و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا می‌نماید. بدین ترتیب، روابط عمومی نه‌تنها بازوی اطلاع‌رسانی سازمان است، بلکه عاملی تعیین‌کننده در موفقیت مأموریت‌های بهزیستی در سطح ملی و محلی به شمار می‌آید.

وی در انتها ضمن پوزش از کاستی‌های موجود در برگزاری این دوره آموزشی، گفت: من و همکارانم در اداره بهزیستی شهرستان طرقبه شاندیز تمام اهتمام خویش را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم در این دوره آموزشی دو روزه فضای مناسبی را برای یادگیری و تعامل همکاران فراهم نماییم.

کد خبر 137452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد