اجتماعی سازی سازمان بهزیستی، مهمترین استراتژی روابط عمومی | روابط عمومی امروز، محور فعالیت های مردمی سازمان محسوب می شود

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در دوره آموزشی که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی ویژه کارشناسان روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار گردید، گفت: بر اهمیت و نقش روابط عمومی به کرات صحبت شده است؛ ولی متاسفانه علیرغم این تاکیدات فراوان، همچنان نقش روابط عمومی در بهزیستی مغفول مانده و آنچنان که باید به آن توجهی نشده است و به روابط عمومی به عنوان یک وظیفه‌ی حاشیه‌ای و کم اهمیت تر در کنار ماموریت‌های گسترده و متعدد بهزیستی نگریسته میشود.

مهدی برجی افزود: سازمان بهزیستی 170 ماموریت و وظیفه برعهده دارد اما شاید این ماموریت ها و وظایف حتی برای ما به عنوان کارمند بهزیستی همچنان ناشناخته باشد. متأسفانه، بهزیستی اغلب با واژه معلولیت مترادف می‌شود، در حالی که این سازمان مسئولیت‌ها و وظایف متعددی دارد.

وی ادامه داد: اجتماعی‌سازی، یکی از اولویت‌های سازمان است و برای تحقق آن، نیاز به تقویت و گسترش گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به ویژه در فضای مجازی داریم. اینجاست که نقش روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و اجتماعی سازی خدمات بهزیستی نمودار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در دوره جدید ریاست سازمان، دیدگاه‌ها نسبت به روابط عمومی تغییر یافته است. با توجه به نگرش آقای دکتر حسینی، جایگاه روابط عمومی از یک بخش اطلاع‌رسانی به یک پایگاه تحلیلی تبدیل شده است. این تغییر به ما این امکان را می‌دهد که به عنوان موتور پیشرفت، ماموریت‌های سازمان را مستندسازی و اطلاع رسانی کنیم و در بستر یک شبکه‌سازی منسجم، جریان‌سازی اجتماعی را محقق کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز که با انفجار اطلاعات مواجهیم، باید حرفی متفاوت و قابل توجه برای گفتن داشته باشیم.ما در تلاشیم تا ارتباط خود را با رسانه‌ها تقویت کنیم و آن‌ها را به سفیران سازمان بهزیستی تبدیل کنیم. تنوع کار و ارتباط با رسانه‌ها را باید جدی بگیریم. روابط عمومی های ادارات بهزیستی شهرستان‌ها با تنوع کار و سوژه های خبری متعدد و در خط مقدم ارائه خدمات بهزیستی به مددجویان؛ در تعامل با رسانه ها میتوانند اثرگذار و پرقدرت اقدام نمایند.

برجی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید به ابزارهای روز مجهز شوند و به یکی از پیشروترین سازمان‌ها در استفاده از فناوری‌های نوین، از جمله هوش مصنوعی، تبدیل شوند. باید با تشکیل شبکه های سراسری با استفاده از فضای مجازی بدنبال فضای تعاملی و گفت و گو محور با مخاطبانمان باشیم.

وی افزود: بهزیستی یکی از مردمی ترین و اجتماعی ترین سازمان‌های دولت است و بیشترین تعلق و نگرش مثبت در حوزه اجتماعی از آن بهزیستی است، اما افزایش ضریب این علاقه و نگاه در شرکای بهزیستی نیازمند اجتماعی سازی خدمات بهزیستی است. اجتماعی سازی همچنین به تغییر نگرش مردم به سازمان بهزیستی ناظر می شود و تغییر نگاه به سازمان بهزیستی از خدمت دهنده صرف به افراد دارای معلولیت به جامعیت خدمات سازمان و از نگاه اعانه بگیری به نگاه توانمندسازی باید اتفاق افتد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: آگاهی ذهنی در جامعه، محصول بسیار مهمی به نام مشارکت اجتماعی دارد. ماموریت های بهزیستی در پیوند با جامعه، مردم، دولت، بخش عمومی، تشکل ها، اصناف و.. است و اگر این آگاهی ذهنی وجود نداشته باشد، مشارکت کاسته می شود یا توسعه نمی یابد و کیفیت بخشی به خدمات محقق نمی شود. در حالی که با آگاهی بخشی میتوانیم منجر به افزایش مشارکت های مردمی باشیم.

کد خبر 137451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد