اداره پذیرش و هماهنگی نخستین درگاه ارتباطی سازمان بهزیستی با مددجویان است

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، گفت:جامعه هدف بهزیستی، قامت بهزیستی را با کارکنان پذیرش و هماهنگی می شناسند بنابراین بهترین و صبورترین افراد در این حوزه فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ محمدرضا اسدی، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در ششمین همایش علمی کاربردی روسای ادارات پذیرش بهزیستی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید بهشتی خزرآباد ساری برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت، گفت: مددکاران بهزیستی به عنوان خط شکنان ارائه خدمات بهزیستی هستند و خدمات شایسته ای را به جامعه هدف ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه کارکنان پذیرش و هماهنگی صف نخست ارائه خدمات و شناسایی جامعه هدف هستند، افزود: جامعه هدف بهزیستی، قامت بهزیستی را با کارکنان پذیرش و هماهنگی می شناسند بنابراین بهترین و صبورترین افراد در این حوزه فعالیت می کنند.

اسدی سازمان بهزیستی را مولود انقلاب دانست و ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با مدیریت شهید فیاض بخش و ادغام ۱۳ تشکل خیریه تشکیل شده است و درحال حاضر ۱۵۷ وظیفه را برعهده دارد و با ۴۷۸ رئیس شهرستان، ۱۸ هزار پرسنل و ۲۵ هزار شرکای کاری، بزرگترین شبکه مدیریتی در کشور را دارد.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه اداره پذیرش و هماهنگی نخستین درگاه ارتباطی سازمان با مددجویان می باشد، گفت: مددکاران حوزه های مختلف سازمان بهزیستی باید در یک زنجیره خدمتی و شناسایی سازمان بهزیستی، همفکر پذیرش و هماهنگی باشند.

وی با بیان اینکه کارکنان پذیرش و هماهنگی منبع دانش هستند، افزود: تجربه موفقی که از نهادهای جامعه محور آموخته ایم این است که آموزش از پایین به بالا می باشد بنابراین شما می توانید بسیاری از مسائل را از مددجویان بهزیستی بیاموزید و به بالاترین واحد منعکس کنید که در اختیار قراردادن این اطلاعات و داده ها برای تصمیم گیری و تغییر رفتار بسیار مهم است.

اسدی با تاکید بر اینکه کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی مغز متفکر نظام ارجاع هستند و باید به بهترین نحو، نظام ارجاع را در سازمان هدایت کنند، ادامه داد: اداره پذیرش و هماهنگی با واحدهای تخصصی، معاونت، ادارات شهرستان ها باید پیوند عمیق بین نیاز و پاسخ اجتماعی ایجاد و آن را برای مراجعه تفهیم کنید که اگر درست انجام نشود زنجیره خدمت رسانی در سازمان بهزیستی با مشکل مواجه می شود.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددجویان ولی نعمتان ما هستند، گفت: هدف ما رضایت مندی جامعه هدف است بنابراین باید در جهت رضایت آنان گام برداریم.

وی با بیان اینکه سردرگمی ولی نعمتان باعث عدم رضایت آنان می شود، افرود: با هدایت و ارجاع مناسب جامعه هدف بهزیستی، سردرگمی بین آنان را کم و سبب رضایت مندی ولی نعمتان بهزیستی شویم.

اسدی باتاکید بر اینکه کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی رعایت کرامت انسانی را اصل ثابت خود قرار دهند، ادامه داد: کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی بدون توجه به اینکه درخواست های مددجویان جزو وظایف سازمان می باشد با استفاده از سیستم ارجاع مناسب فرد را برای ارائه خدمات مطلوب به دستگاه های مربوطه ارجاع دهند.

مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی را شناسنامه سازمان دانست وبیان کرد: کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی باید ارتباط لازم با دستگاه های مختلف را برقرار کنند که سیستم ارجاع موفق برای خدمت رسانی ولی نعمتان بهزیستی فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش، سلامت، معیشت و بعد اجتماعی چهار مولفه توانمندسازی است و هر کدام از این پایه ها آسیب ببیند خدمات رسانی به درستی ارائه نمی گردد.

اسدی با بیان اینکه کارکنان اداره پذیرش و هماهنگی روحیه لطیف و مهربانی دارند، گفت: اداره پذیرش و هماهنگی آغاز مسیر زندگی برای مددجویان می باشد برای فردی که امیدش ما هستیم باید با روحیه و حسن خلق برخورد کنیم.

کد خبر 136179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد