به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سید محمد جواد حسینی، رئیس مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی، در جلسهای با حضور رئیس این سازمان بر نقش کلیدی این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین سازمان بهزیستی و ظرفیتها نهادهای خارج از سازمان تأکید کرد.
توسعه فرهنگ مشارکت طلبی
وی بر لزوم تقویت فرهنگ مشارکت در سطوح استانی و شهرستانی سازمان بهزیستی تأکید کرد و گفت: این بهترین اتفاق برای بهزیستی است، همه تلاش همکاران ما تقویت نگاه مشارکتی و ظرفیتسازی در سازمان است، اگرچه هنوز در برخی ادارات، این فرهنگ نهادینه نشده است و نیاز به فعالیت همافزایی بیشتر داریم.
جذب کمکهای مردمی از طریق درگاه الکترونیک
رئیس مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی بیان کرد: برای اولین بار، زکات فطره امسال بهصورت الکترونیکی و مستقیم به حساب مشارکتهای استانی سازمان بهزیستی واریز شد.
این روش به اهداکنندگان اجازه میدهد تا کمک خود را به استان یا شهرستان مورد نظرشان اختصاص دهند.
ظرفیتهای مراکز مثبت زندگی
وی با اشاره به مراکز مثبت زندگی متذکر شد: مراکز مثبت زندگی ظرفیت مستعدی جهت ارائه خدمت به جامعه هدف میباشد و درحال حاضر برخی از فعالیتهای حوزه تخصصی توسط این مراکز اجرایی میشود. حسینی افزود، دو آسیب اصلی این مراکز، عبارتند از نگاه سیاسی از زمان افتتاح این مراکز و نگاه صنفی به جای رویکرد اجتماعی.
حسینی اشاره کرد: بهزیستی هنوز زیستبوم مشارکت را ندارد، اما در حال حرکت به سمت شکلگیری آن هستیم.
افزایش حضور در پلتفرمهای دیجیتال
حسینی عنوان کرد: حضور سازمان بهزیستی در فضای مجازی و پلتفرمهای جمعآوری کمکها کمرنگ بوده، اما اقداماتی برای بهبود آن آغاز شده است.
رئیس مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی بیان کرد: جمعآوری فطریه و کمک ماه رمضان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است. همراه اول نیز در شب عید فطر ۲۴ میلیون پیامک رایگان دریافت فطریه برای ما ارسال کرد.
در ادامه این نشست کارشناسان مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی مطالبی را بیان کردند.
نظر شما