لذا موسسات موسسات و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی استان گیلان که حداقل ۲ سال سابقه فعالیت مرتبط با سازمان بهزیستی (یا دستگاههای متناظر و مشابه ) در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را داشته و مورد تایید اداره بوده، می توانند در این فراخوان شرکت نمایند. متقاضیان می توانند درخواست خود را حداکثر تا تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ به این اداره ارائه نمایند.
آدرس : گیلان -رشت – خیابان پرستار – اداره کل بهزیستی گیلان-اداره فوریت های اجتماعی ،پیشگیری از آسیب ها ، بازتوانی اعتیاد -کد پستی۴۱۹۳۷۴۳۱۳۸ همچنین متقاضیان در صورت نیاز به هماهنگی بیشتر به آدرس فوق دفتر امور اعتیاد مراجعه نموده و یا با شماره های بهزیستی استان به شماره های ۳۳۳۶۸۵۱۸ و ۳۳۳۶۸۸۴۹ ( دفتر اعتیاد ) تماس حاصل نمایند .
شرایط و مدارک لازم جهت تائید و شرکت در فراخوان:
۱. کلیه مراکز فعال در حوزه های پیشگیری، درمان، بازتوانی و کاهش آسیب دارای مجوز از سازمان بهزیستی و مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) میتوانند متقاضی استقرار واحد مدیریت مورد باشند.
۲. موسسات غیر دولتی که متقاضی واحد مدیریت مورد هستند می بایست در اساسنامه به فعالیتهای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اشاره نموده و همچنین اساسنامه آنها در قالب اساسنامه های مورد تایید سازمان بهزیستی باشد.
۳. متقاضیان میبایست شرایط مکانی و نیروی انسانی مورد اشاره در این دستورالعمل را فراهم نمایند.
۴.اولویت در انتخاب موسسه مجری در مرحله اول داشتن صلاحیت علمی و عملی ، حسن شهرت و حسن سابقه برای راه اندازی مرکز می باشد.
۵.مجری می بایستی توان مالی پرداخت (اجاره بها ی ساختمان ، و هزینه های جاری مطابق دستورالعمل و پرداخت حقوق نیروهای بکار گیری شده و ........)، برای حداقل سه ماه داشته باشد ( با عنایت به اینکه ممکن است اعتبارات با تاخیر ابلاغ گردد)
۶. رزومه موسسه یا NGO و ارائه مدارک و اسناد مثبته دال بر برخورداری از تجربه علمی و اجرایی در زمینه اعتیاد الزامی است.
۷. تقاضای مکتوب
۸. اساسنامه موسسه یا NGO
۹.رضایت نامه همکاری با سازمانها و نهادهای مشابه در سالهای گذشته
۱۰.دارای دفتر کاری فعال در استان گیلان
توضیحات :
۱.مدیریت مورد: فرایندی هماهنگ جهت ارزیابی مورد ، برنامه ریزی، تسهیل گری، حمایت یابی در زمینه ارایه امکانات و خدمات اولیه و اساسی به افراد و خانواده ها از طریق وصل گروه هدف به منابع در دسترس به منظور بهبود کیفیت زندگی دریافت کنندگان خدمات می باشد.
۲.واحد مدیریت مورد: واحدی است که خدمات مدیریت مورد توسط مددکار یا کارشناس مربوطه در آن ارائه می گردد.
۳.مدیر مورد: مددکار یا کارشناس بر اساس شرایط مندرج در دستورالعمل انتخاب می شود ، که مجری فرآیند مدیریت مورد بوده و مراحل پنجگانه مدیریت مورد توسط ایشان صورت می گیرد
۴..مددجوی تحت پوشش مدیریت مورد: فرد ترخیصی از مراکز درمان اعتیاد که بلافاصله پس از ترخیص تحت پوشش مدیریت مورد قرار می گیرد. که در این شیوه نامه به اختصار مددجو یا فرد نامیده می شود.
این مراکز بر اساس آئین نامه /دستورالعمل /شیوه نامه مدیریت مورد ایجاد گردیده است.
تعهدات طرف دوم (پیمانکار)
- رعایت کلیه مقررات و قوانین جاری در زمینه موضوع
- تامین مکان و تجهیزات مناسب بر اساس دستورالعمل
- تامین نیروی انسانی لازم و پرداخت کلیه حقوق بر اساس مفاد دستورالعمل
- پیگیری جهت اسکان افراد فاقد سرپناه
- آماده کردن خانواده در جهت پذیرش مددجو
- جلب حمایت و جذب کمکهای معیشتی از خیرین و سازمانهای مردم نهاد و در صورت نیاز ارجاع فرد و خانواده به کمیته امداد امام خمینی یا دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی
- معرفی فرد برای دریافت آموزش مهارت های زندگی
- پیگیری خدمات مشاوره و روانشناختی فردی و خانوادگی
- پیگیری حرفه آموزی و آماده سازی شغلی
- ارجاع و پیگیری جهت مشکلات حقوقی و قضایی
- اقدام و پیگیری برای برقراری بیمه سلامت
- پیگیری دریافت خدمات بهداشت ودرمان
- اقدام و پیگیری جهت دریافت اوراق هویتی
- سایر امورات محوله شده
نظر شما