به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در ابتدای این دوره آموزشی دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان ضمن تقدیر از تلاش مددکاران اورژانس اجتماعی بواسطه خدمات موثر و تاثیر گذار در جهت پیشگیری از موانع و مداخلات به موقع بیان داشت: اهمیت و ضرورت آموزش و کسب تجربه در حیطه کاری مددکاران جهت ارتقا ء سطح دانش و بهره مندی از این اطلاعات در راستای خدمت رسانی بهینه به جامعه هدف اورژانس اجتماعی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به خدمات موثر و تخصصی بهزیستی استان در حوزه مددکاری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر ۸ هزار خدمات توسط مددکاران بهزیستی استان و همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴ هزار نفر در بحث و روند مداخله در آسیب های اجتماعی توسط مددکاران بهزیستی استان بوشهر به جامعه صورت گرفته است که جا دارد به واسطه خدمات موثر این عزیزان در مواقع اضطرای قدردانی کنم.
دکتر عزیزنژاد در پایان خدمات مددکاری به مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: مددکاری می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد و گروه های آسیب پذیر ایفا کند و کمک خواهد کرد افراد در مواجهه با چالش ها و مشکلات اجتماعی در توسعه مهارت ها و توانایی هایشان موفق باشند.
فرزانه فیروزی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نیز ضمن خیر مقدم به مدیر کل و افراد شرکت کننده در این دوره بر ضرورت و اهمیت این دوره و کسب تجارب در حیطه کاری مددکاران اجتماعی در راستای سطح ارتقاء دانش در مواجهه با افراد آسیب پذیر جامعه تاکید کرد.
اعظم پورخاتون مدرس این دوره با بر شمردن حرفه مددکاری گفت: یافتهها نشان میدهد که حرفه مددکاری اجتماعی در حال تکامل است و مددکاران اجتماعی باید مجموعه متنوعی از مهارتها را توسعه دهند تا بتوانند به طور مؤثر به نیازهای پیچیده و متغیر جوامع امروزی پاسخ دهند.
سپس شرکت کنندگان در این دوره آموزشهای مهارتهای نرم (همدلی- ارتباط موثر-حل مسئله و...) آموزش برخی مهارت های سخت در ارتباط با دانش فنی وتخصصی مددکاران اجتماعی (گزارش نویسی و مصاحبه و مدیریت پرونده)، اصول مصاحبه در مددکاری و نقش آن در حل بحران و مواجهه با آسیبهای اجتماعی:، نحوه ایجاد ارتباط موثر برای کمک به برقراری اعتماد سریع در شرایط بحرانی، تسهیل گشودگی مراجع برای بیان مشکلات ارزیابی دقیق وضعیت، مدیریت احساسات در کمک به آرام کردن مراجع در شرایط بحرانی - ایجاد فضای امن برای بیان احساسات و نگرانیها تشخیص نیازهای فوری تسهیل ارائه خدمات متناسب برنامهریزی مداخله مشارکت دادن مراجع در فرآیند حل مسئله را به مدت دو روز آشنا شدند.
لازم به ذکر است این دوره آموزشی به مدت دو روز سالن شهید سلیمانی بهزیستی برگزار شد.
نظر شما