راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی و اندیشکده سازمان بهزیستی در آینده نزدیک/لزوم توجه به موضوع سالمندی/ تاکید بر راه اندازی سامانه جامع خدمات

دومین جلسه شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور به ریاست دکتر سیدجواد حسینی، سرپرست این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت، بودجه سازمان بهزیستی کشور و … مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دکتر حسینی در این جلسه با تاکید بر اینکه در دوره جدید جلسات شورای معاونین حداکثر هر ۲ هفته یکبار برگزار می شود گفت: از آنجا که این شورا خط مقدم اقدامات است و هر اتفاقی که می خواهد بیفتد باید از اینجا آغاز شود، ما حداکثر هر ۲ هفته جلسه خواهیم داشت و ممکن است متناسب با شرایط هفته ای چند جلسه نیز داشته باشیم.

وی یکی از اهداف این جلسات را افزایش همگرایی و ادراک بیشتر همکاران نسبت به تفکرات و وظایف یکدیگر دانست و افزود: از همکاران تقاضا دارم که ۱۱ راهبرد در حوزه تشکل ها را که مطرح شده است به سرعت تدوین کنند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما باید یک سازمان تجدید حیات شونده باشیم تا از اهدافمان دور نشویم و برای این منظور ابتدا باید یک سازمان یادگیرنده باشیم و برای این کار شما باید اقدامات خود را بر اساس 4 راهبرد تثبیتی- استمراری، توقیفی-تعطیلی، تعدیلی-تکمیلی و تاسیسی -نوآورانه برنامه ریزی کنید.

ایجاد اتاق فکر در سازمان بهزیستی

وی با تشبیه سازمان بهزیستی کشور به هواپیمای در حال حرکتی که می بایست نواقص را حین حرکت برطرف سازد، گفت: برای جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه مقرر شد تا یک اتاق فکر به بررسی طرح ها و تصمیمات بپردازد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: اعضای این اتاق فکر را متخصص ترین افراد آن حوزه، مدیران خوشنام و موثر و تشکل های فاقد فعالیت های مالی و تجاری تشکیل می دهند که همگی هیچ رابطه استخدامی با سازمان بهزیستی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای تجربه گرایی و دانش بنیادی صورت گرفته است از شورای معاونین درخواست کرد تا افراد دارای صلاحیت برای عضویت در اتاق فکر را معرفی کنند.

ایجاد مرکز پیشگیری در ساختار جدید سازمان بهزیستی

دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اجرای ساختار جدید مصوب در ستاد و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: اصلاح ساختار وظیفه قانونی است و باید اجرا شود، بر خلاف آنچه گفته می شود این اصلاح به دوره قبل محدود نمی شود و مطالعات آن از چند دوره قبل آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری در سازمان بهزیستی گفت: تنها دستگاهی که پیشگیری در ماموریت های آن ذکر شده سازمان بهزیستی است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: به همین منظور قصد داریم با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی مرکز پیشگیری در سازمان بهزیستی ایجاد کنیم.

برگزاری جلسات بدون صورت بندی ممنوع

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به معاونان سازمان تاکید کرد: هیچ جلسه ای نباید بدون صورت بندی مناسب برگزار شود.

دکتر حسینی ادامه داد: قرار نیست جلسه برای جلسات بعدی بگذاریم بلکه جلسه برای حل مشکل است. 

وی همچنین از تمامی معاونان و مدیران درخواست کرد تا برای تمامی جلسات خود شناسنامه تهیه کنند تا در تقویم کاری سازمان این جلسات درج شوند. 

لزوم اولویت بندی مشکلات

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انبوه مشکلات گفت: ورود بدون برنامه و اولویت بندی به مشکلات سبب می شود تا زیر انبوه مشکلات غرق شویم بنابراین لازم است که برای حل مشکلات اولویت بندی صورت گیرد.

وی افزود: هر حوزه موظف است تا ۳ مورد از اقدامات در دست اجرای خود را با بیان مسئله اماده و معرفی کند.

توجه به موضوع سالمندی در اولویت

دکتر حسینی با اشاره به آغاز موج سالمندی در کشور گفت: سازمان بهزیستی تنها دستگاهی است که موضوع سالمندی در ساختارش دیده شده است.

وی اظهار داشت: لازم است به سرعت نشست با گروه سالمندان برگزار شود تا با روشن شدن ماموریت ها و وظایف شاهد برگزاری شورای سالمندی کشور به ریاست مقام عالی وزارت باشیم.

لزوم تدوین استراتژی رسانه ای در روابط عمومی

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده حوزه امور فرابخشی و ارتباطات در مورد اخبار منتشر شده هفته گذشته گفت: در خصوص اطلاع رسانی سریع، صحیح و نحوه مقابله با شایعات نیاز به تدوین استراتژی مناسب داریم.

تاکید بر راه اندازی سامانه جامع

دکتر حسینی همچنین با اشاره به وجود سامانه های مختلف ارائه خدمات در بهزیستی تاکید کرد: لازم است تا ۳۰ روز آینده از سامانه جامع بهزیستی رونمایی شود.

وی همچنین از راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی سازمان بهزیستی و اندیشکده سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 120671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =