برگزاری کارگاه آموزشی مهارت حل مسئله
| پیشگیری از خودکشی

اقدامی پیشگیرانه و آموزشی، که با همکاری معاونت امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه و مدیریت بهزیستی شهرستان دالاهو انجام گرفت.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

کارگاه آموزشی مهارت حل مسئله (پیشگیری از خودکشی) برای والدینِ دانش‌آموزان شهرستان دالاهو، با توجه به تأکید علی‌مددی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بر رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه، توسط دفاتر "آسیب‌ها" و "مداخله" این معاونت برگزار شد.

این دوره آموزشی، با توجه به انجام چندین مورد خودکشی موفق در این شهرستان، ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس، توسط کارشناسان معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان و شهرستان دالاهو تدوین شده و با حضور فرماندار و سایر مسئولان این شهرستان برگزار شد که در بخش اول از این کارگاه، دکتر سلیمانی مدرس دوره، عنوان کرد: خودکشی به‌عنوان یک معضل اجتماعی، سالانه جان میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان می‌گیرد و این پدیده نه‌تنها به فرد آسیب می‌رساند، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سلیمانی در ادامه، به آموزش و تشریح راه‌کارهای لازم توسط خانواده برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی پرداخت و با بیان این نکته که اقدامات پیشگیری و مداخله در خودکشی در سه سطح فردی، اجتماعی و جامعه‌ای دسته‌بندی می‌شود، به اهمیت نقش افراد در پیشگیری از وقوع خودکشی اشاره کرد.

در پایان مقرر شد؛ درصورت نیاز، برگزاری این کارگاه‌ها توسط مدیریت بهزیستی شهرستان دالاهو، آموزش و پرورش و سایر نهادهای ذیربط تداوم داشته و برای سطوح مختلف شهروندان برگزار شود.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 120054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد