تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اقدامی ارزشمند برای دستیابی به جامعه خوب

معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کودکان استثنایی گفت: ۳ هزار دانش آموز با آسیب بینایی و ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس پذیرا، خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، اسماعیل برقی معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنل علمی -تخصصی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان با حضور سرپرست سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران سازمان در سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جامعه خوب جامعه ای است که در آن جامعه، حقوق افراد دارای معلولیت رعایت شود، گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات موثری صورت پذیرفته و منجر به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان شده است.

برقی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جرء۴۰ کشوری است که قانون در این خصوص دارد، گفت: اقدامات ارزشمندی به جهت اصلاح قوانین مربوط به افراد دارای معلولیت صورت گرفته و با تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خدمات مطلوبی مبتنی بر قانون ارائه خواهد شد.

معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کودکان استثنایی را جزء جدا نشدنی از آموزش و پرورش برشمرد و با اشاره به خدمات ارزشمند سازمان بهزیستی در مداخله بهنگام، مشاوره، غربالگری و جلوگیری از آسیب، گفت: در آموزش و پرورش استثنایی ۸۰  هزار دانش آموز در مدارس خاص، ویژه استثنایی و مدارس پذیرا مشغول به تحصیل اند.

برقی با اشاره به اینکه ۳ هزار دانش آموز با آسیب بینایی و ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس پذیرا خدمات آموزشی ، پرورشی و توانبخشی دریافت می کنند، گفت: در همه گروه های افراد دارای معلولیت خصوصاً نابینایان کنش شناختی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی رقابت دانش آموزان استثنایی با دانش آموزان عادی در مسابقات مرحله کشوری و المپیاد مدارس که منتج به کسب رتبه برتر توسط دانش آموزان استثنایی شده را مایه مباهات دانست از  ارائه کتابهای مناسب سازی شده به خط بریل به ۲هزار و ۳۰۰ نفر اشاره و از تهیه ۲۵ هزار جلد کتاب با ۱۹۳ عنوان و ۲۹۰ جلد برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با ارائه مطلوب خدمات بخش های مرتبط با اقشار دارای معلولیت بر اساس وظایف ذاتی و هم افزایی و همکاری سایر دستگاه ها بر اساس مسئولیت اجتماعی به شعار جامعه خوب؛ رعایت حقوق، شهر خوب؛ مناسب سازی و آموزش و پرورش خوب؛ فرصت برابر آموزش جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 119727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =