پویایی جامعه با تامین سلامت روان در محیط های مختلف  امکان تحقق دارد

رضوان باقلاچی، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در آیین نکو داشت هفته سلامت روان با شعار" اهمیت سلامت روان در محیط های کاری" گفت: در چاچوب جامعه یک سری هنجارهایی تعریف شده است که همه موظف هستند نسبت به این مسایل پایبند شوند در محیط های کاری، منزل و...گاهاً مشاهده می شود این هنجارها به نحو بایسته رعایت نشده و منجر به بی نظمی های عمومی و نامعقول می شوند.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار داشت: آنچه که برای ما بیشتر حائز اهمیت می باشد این است که همه ما نسبت به  مسائل، رخدادها و پیش آمدهایی در اجتماع شکل می گیرند بی تفاوت نباشیم لذا لازم است بر اساس چارچوب های تعیین شده نقش آفرینی کنیم.

باقلاچی ادامه داد: برخی مسایل و مشکلاتی که ناخواسته متوجه جامعه و خانواده ها می شود از روی ناآگاهی رخ می دهد که بهتر است در این مسایل حساسیت بیشتری به خرج داده و در مسایل اجتماعی دغدغه مندی و قانون مداری بالاتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت هفته سلامت روان اضافه کرد: در موضوع سلامت روان آنچه که بیشتر حائز عنایت می باشد این هست که نظرات و دیدگاه ها مرتبط با سلامت اجتماعی تبدیل به برنامه های عملیاتی و سودمند شوند و مطالبه گری های لازم هم انجام شود تا بخشی از آلام جامعه تسکین و بهبود یابند.

این مسئول ادامه داد: اگر چنانچه بیان نظرات و دیدگاه ها در چارچوب محیط های ارائه شده واقع شود نتیجه مثبتی عاید اجتماع نخواهد شد لذا بایسته است تسهیلگران، مشاوران، روانشناسان و مددکاران در محیط های مختلف، اندوخته ها و تجارب خود را به نسبت به سالم سازی محیط و اطرافیان به خوبی با حس مسولیت اجتماعی انتقال دهند .

باقلاچی اظهار داشت: برای معرفی و ترویج فرهنگ سالم سازی محیط های مختلف باید از الگوهای متعارف، سالم و معرفی چهره ها و شخصیت های موفق بهره بگیریم تا سایر اقشار و افراد هم بتوانند با الهام گرفتن از منش و سیره انسانی در قبال اجتماع احساس مسئولیت بیشتری نشان داده و خود نیز مروج آن باشند.

کد خبر 119507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد