برگزاری جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر

جلسه شورای اداری بهزیستی استان با حضور دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل، معاونین، مسئولین، کارشناسان، روئسای بهزیستی شهرستانها، عمار شهنیایی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر با رویکرد خدمات موثر به جامعه سالمند و خدمات تخصصی بهزیستی استان به جامعه هدف در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در ابتدای این جلسه دکتر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان ضمن خوش آمد گویی به دادستان و هیئت همراه در شورای اداری بهزیستی استان به آمار بیش از ۲۹ هزار نفری معلولان و ۵ هزار  زن سرپرست خانوار در سطح استان اشاره کرد و افزود: این عزیزان در بخش های مختلف از خدمات تخصصی بهزیستی بهره مند هستند.

وی در ادامه به خدمات دیگر بهزیستی در واحد های دیگر اشاره کرد و ادامه داد: در موارد آسیب های اجتماعی از جمله کمپ های ترک اعتیاد در سال گذشته از تعداد ۱۳ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان، تعداد ۲۲۱۱ نفر خدمات ویژه دریافت کردند که از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از جمله این فعالیتها بوده است.

برگزاری جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر

عزیزنژاد گفت: خدمات بهزیستی در بخش های مختلف از جمله غربالگری شنوایی، تنبلی چشم کودکان، کودکان کار و خیابانی، زنان در معرض آسیب اجتماعی، خدمات مشاوره ای و اورژانس اجتماعی را از دیگر خدمات تخصصی بهزیستی دانست که کارکنان این مجموعه به مردم و جامعه هدف ارائه می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به خدمات تخصصی کارکنان بهزیستی و ارتباط مستقیم این مجموعه با مراجعه کنندگان که اکثرا مراجعه کنندگان قشر آسیب پذیر جامعه هستند افزود: متاسفانه در بحث دریافتهای حقوق و مزایا این مجموعه کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم مسئولین ذی ربط نسبت به اصلاح و پرداختهای حقوقی و دریافت این عزیزان تمهیدات، مساعدت لازم در دستور کار قرار گیرد.

دکتر عزیزنژاد با یادآوری اینکه خدمات موثر در ابعاد گوناگون می تواند اثر گذار باشد از دادستان مرکز استان خواست تا قضات محترم دادگستری در حوزه استفاده از ماده ۷۹ ق. م.ا بحث مجازاتها ی جایگزین حبس، علاوه بر آراء شایان تقدیر فعلی، در راستای کارگشایی از جامعه هدف بهزیستی نسبت به خرید تجهیزات توانبخشی و کمک های مالی به حوزه های تخصصی بهزیستی آن را در آراء خود مد نظر قرار دهند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات موثر در حوزه سالمندی یادآور شد و تاکید کرد: در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم رسالت آن تکریم و منزلت سالمندان و مشاوره از این عزیزان باید در برنامه های گوناگون مد نظر قرار گیرد که در این راستا ما و مجموعه بهزیستی این آمادگی را داریم در همه جوانب بهترین خدمت را به سالمندان ارائه دهیم.

عزیزنژاد گفت: سالمندی دوران مهمی از زندگی است و با آمارهایی که داریم سالمندان در جامعه رو به افزایش و فزونی هستند.
حیدر عزیزنژاد تاکید کرد: نیازهای این بخش از جامعه متفاوت است و جامعه باید در بخش سازه‌ها و نماهای شهری آماده پاسخگویی به نیازهای سالمندان باشد.

دکتر عزیزنژاد در بخش صحبتهای پایانی خود به جنایات رژیم اشغال گر و کودک کش اسراییل اشاره کرد و از مسئولین و جوامع بینن الملل خواست تا جنایات این رژیم منحوس را در ابعاد گوناگون محکوم کنند تا مردم مظلوم فلسطین اشغالی بتوانند همسو با مردم جهان از زندگی بدون جنگ و خشونت بهره ببرند.

برگزاری جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر

عمار شهنیایی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر نیز در این جلسه ضمن ابرازخرسندی و  دیدار با مدیران و مسئولین بهزیستی استان و تبریک به مجموعه کارکنان بهزیستی که خدمت خود را در این سازمان بهزیستی انجام می دهند بیان داشت: کار کردن و خدمت به محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه را اجری خداپسندانه دانست که قطعا این خدمت خیر و برکت آن وارد زندگی این عزیزان خواهد داشت.

وی یادآور شد: تلاش و ممارست مجموعه مدیریت و کارکنان بهزیستی در امر خدمت صادقانه به جامعه هدف را بسیار ستودنی دانست و گفت: بارها شاهد بودم که با من تماس می گیرند تا خدمت شایسته و بایسته را به فرد آسیب دیده اجتماعی با سرعت عمل و کوتاهترین زمان صورت گیرد که واقعا این امر جای تقدیر دارد.

وی در پایان از آمادگی این مجموعه به صورت شبانه روزی در استان و سایر شهرستانها با بهزیستی در همه جوانب شد.

همچنین معاونین، مسئولین و روئسای شهرستانها دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص موانع موجود در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتباط های موثر و بهترین خدمت در اسرع وقت با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه شورای اداری بهزیستی استان بازدید میدانی با حضور مدیر کل، معاونین، مسئولین، کارشناسان بهزیستی و روئسای بهزیستی شهرستانها از پارک و بوستان تازه افتتاح و آماده بهره برداری و مناسب سازی شده سالمندان بازدید صورت گرفت.

کد خبر 119503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد