مراجعه ١۷هزار و ۷۶۰ نفر به مراکز مشاوره حضوری در شش ماه ابتدای سال‌جاری| ۳۴هزار و ۶۰۰ تماس با سامانه مشاوره تلفنی ١۴۸۰

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری اطلاعات ١۷هزار مراجع در سامانه مشاوره بهزیستی توسط مراکز غیردولتی ثبت گردیده است که البته تعداد مراجعه کنندگان غالبا بیشتر از ثبتی‌ها می‌باشد. مراجعه ۷۶۰ نفر به مراکز دولتی حضوری فجر و برقراری ۳۴هزار و ۵۸۰ تماس با سامانه مشاوره تلفنی ١۴۸۰ در شش ماهه ابتدای سال جاری از عمده خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در راستای ارتقای سلامت روان می‌باشد.

مسعود فیروزی با بیان اینکه بهزیستی نقش عمده‌ای در ارائه خدمات سلامت روان ارائه می‌کند، گفت: استان خراسان رضوی دارای 124 مرکز مشاوره عمومی و 29 مرکز مشاوره تخصصی است که در زمینه‌های ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اختلالات روانی، سلامت جنسی، تحصیلی، تربیتی و...مشاوره ارائه می‌نمایند. همینطور 28 دفتر مشاوره  نیز در این استان فعال می‌باشد که همگی مراکز در راستای ارائه خدمات مشاوره جهت افزایش سلامت روان و کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی تلاش می‌کنند. عمده موضوعات مطرح شده در تماس با خط مشاوره 1480 را مسائلی از قبیل خیانت، اعتیاد، فرزندپروری و مسائل زناشویی به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: 176 مراکز مثبت زندگی و 15 مرکز سلامت روان محلی نیز در استان خراسان رضوی فعال می‌باشند که به ارائه برنامه‌های آموزشی به عموم مردم از جمله آموزش‌های پیش از ازدواج، فرزندپروری، زندگی زناشویی، بلوغ و چگونگی مدیریت تعادل در نوجوانان، پیشگیری از خودکشی، مداخله در بلایای طبیعی ( طرح محب) و... فعالیت می‌نمایند.

 

کد خبر 119465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد