کارگاه تربیت مربی برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها برگزار شد

صبح امروز کارگاه تربیت مربی برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها در بیرجند آغاز شد.


حسن رحیمی سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان دراین خصوص گفت : این کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان شهرستانی حوزه پیشگیری و مدرسین برنامه وبا پیگیری دفتر پیشگیری از معلولیت های این معاونت و همچنین همکاری مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی ۵٣٠۵ به مدت یک روز برگزار می شود.

شهرزاد کرد کارشناس مسئول برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای استان هم در ابتدای این کارگاه بیان نمود سازمان بهزیستی سازمانی دانش محور و تخصصی می باشد که در زمینه پیشگیری ، اجتماعی و توانبخشی خدماتی را با رویکرد بهره مندی مشارکت عمومی ، بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست ارائه می دهد.

وی افزود : بهزیستی با توجه ویژه ای به کودکان، زنان، معلولین و سالمندان دارد نقش مؤثری در ارتقاء سلامت، کیفیت و رفاه اجتماعی آحاد جامعه ایفا می کند.

کرد ادامه داد: از آنجائیکه یکی از سیاست های کلان سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه کنترل و پیشگیری از معلولیتها است این سازمان با اجرای طرح های پیشگیرانه سعی در تحقق این مهم دارد لذا هر گونه آموزش و اقدامات آگاهسازانه می تواند یکی از ارکان مداخلات پیشگیرانه محسوب گردد. لذا آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها می تواند یکی از راههای موثر در جلوگیری از بروز معلولیتها بالاخص در جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور باشد.

کرد گفت: در این کارگاه تعداد ١٧ نفر مدرس و تعداد ١٣ نفر از کارشناسان پیشگیری شهرستانها طی آموزش ٩ ساعته توسط پزشکان مجرب آموزش دیدند.

گفتنیست در سال گذشته در فاز اول تعداد ٨۴٠ نفر از بانوان تحت پوشش معاونت امور توانبخشی که دارای همسر و یا فرزند معلول می باشند تحت پوشش قرار گرفتند و در فاز دوم در سه ماهه سوم سالجاری تعداد ٩٢٠ نفر از بانوان تحت پوشش این معاونت، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

کد خبر 118803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد