شهرتهران| تاکید فرماندار تهران بر مناسب سازی فضای شهری برای معلولین

احمد قیومی گفت: دستگاه ها به گونه ای مناسب سازی را انجام دهند تا جانبازان و معلولین بدون دغدغه از امکانات بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از فرمانداری تهران، جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی فضا برای معلولین روز دوشنبه ۹ مهرماه به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، محمور برزگر مدیر بهزیستی شهر تهران، سلیمی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، مطلبی نژاد بخشدار آفتاب، فرزانه نیکرو معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران و سایر اعضا در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

قیومی در این جلسه با اشاره به همکاری دستگاه ها و ادارات تهران در راستای مناسب سازی شهری اظهارداشت: همه دستگاه های مربوطه، بهسازی و مناسب سازی شهری ویژه جانبازان و معلولین را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: امروز قوانین بالادستی مناسب سازی را پیگیری کردیم، جامعه هدف یعنی معلولین عزیز نیز در جلسه حضور داشتند و نماینده این عزیزان باصراحت نکاتی را بیان کردند که بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر برخی موانع در اجرای پروژه های مناسب سازی تصریح کرد: برای پروژه  های عمرانی مرتبط با مناسب سازی ویژه جانبازان و معلولین اعتباراتی تخصیص داده شد که طی گذشته درست دریافت نشده و یا بخشی دریافت شده است و اینها مواردی است که مشکلاتی را بوجود آورده است.

فرماندار تهران بیان کرد: کمیته هایی ذیل این ستاد تشکیل دادیم تا بتوانیم برای معلولین که ۱۰درصد از جمعیت را به خود اختصاص داده کاری ماندگار انجام دهیم، جانبازان و سالمندان عزیزمان نیز به همین شکل باید از امکانات شهری بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: ایراداتی که در ایستگاه ها و معابر هست و مانع رفت و آمد جانبازان و معلولین و سالمندان می شود باید رفع گردد تا این عزیزان بتوانند به سهولت در سطح شهر رفت و آمد کنند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: دستگاه ها و ادارات پایتخت باید با ساماندهی باعث سهولت در رفت و آمد جانبازان و معلولین شوند، شهرداری تهران نیز در این مبحث دارای نقش مهمی است و امیدواریم این پروژه مهم در زمان بندی مشخص و بصورت فازبندی اجرایی شود.

قیومی در پایان تاکید کرد: کلیه دستگاه ها باید به گونه ای مطلوب بهینه سازی و مناسب سازی را انجام دهند تا جانبازان و معلولین بتوانند بدون دغدغه از امکانات شهری و ادارات بهره بگیرند.

کد خبر 118607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد