در رسانه | توسعه خدمات به سالمندان مستلزم همکاری کارگروه شورای سالمندی است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان، مطالبات جامعه هدف را پیگیری می‌کند و برای توسعه خدمات به این قشر باید اعضای آن شورا که بیش از ۱۷ دستگاه هستند به وظایف خود عمل کنند.

حامد رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطابق مصوبه سال گذشته شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل، مقرر شد برخی سالمندان در دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مسایل و مباحث جامعه هدف، به عنوان مشاور سالمند انجام وظیفه کنند و در صورت تحقق کامل این امر، مسائل سالمندی بصورت جامع و هدفدار مدیریت خواهد شد.

وی افزود: شرایط امروز و کاهش زاد و ولد، جامعه را به مرزهای سالمندی نزدیک کرده است و باید برنامه ریزی‌های دقیق و جدی برای رفع این مشکل و جوان سازی جمعیت در دستور کار متولیان امر باشد.

وی ادامه داد: تکریم سالمندان ضرورت دارد و نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی و بخصوص اعضای کارگروه شورای ساماندهی سالمندی است تا خدمات با سطح کیفی بالاتری به جامعه هدف ارائه شود.

رضایی گفت: در استان اردبیل نزدیک به ۱۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر این سازمان برخودار می‌شوند و ۱۳ مرکز در حال ارائه خدمات به سالمندان است که سه مرکز بصورت روزانه، یک مورد بصورت ویزیت در منزل و ۹ مرکز بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: در این استان ۵۰۰ نفر از سالمندان از خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی و مددکاری مراکز یاد شده استفاده می‌کنند.

رضایی تعداد پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش در این استان را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرد و افزود: ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر بوده و بقیه نیز خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

کد خبر 118585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد