شهریار | برگزاری دوره آموزشی با محوریت شناخت آسیبهای شخصیت از ابتدای کودکی

دوره آموزشی شناخت آسیبها و علل مشکلات زیربنایی افراد ویژه پرسنل بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دوره آموزشی با موضوع: علل مشکلات زیربنایی افراد ویژه پرسنل واقع در سالن اجتماعات با تدریس منصور قره باغی روانشناس حوزه پیشگیری این اداره با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت شخصیت، تحلیل و ارزیابی نتایج و همچنین تربیت صحیح در راستای  ساختن آینده‌ فرزندان برگزار شد.

روانشناس این دوره اظهار داشت:  نتایج آنالیز ۴۲ مطالعه از سرتاسر دنیا که در مجموع بر روی ۵ هزار نفر انجام شده است نشان می دهد که تقریبا ۷۱ درصد از افرادی که اختلال شخصیتی مرزی دارند در دوران کودکی خود تجربیاتی از آسیبهای روانی داشته اند و در حقیقت کودکانی که آسیب های روانی را تجربه کرده اند ۱۳ برابر سایرین احتمال ابتلا به اختلال شخصیتی مرزی را دارند.

قره باغی در این جلسه مواردی همچون: وابسته و منفعل بودن- منفی نگری بیش از حد- عدم اعتماد به اطرافیان و اتفاقات و رفتارهای تکانشی و رفتارهای هیجانی را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: آن دسته از فرزندانی که از نظر عاطفه خانواده و دورهمی های خانوادگی دور بوده و در وعده های غذایی در کنار والدین خود نبوده اند بیشتر دچار آسیب شخصیتی شده و تحقیقات جهانی برای کاهش آسیبهای عاطفی بهتر است همه اعضای خانواده حداقل یک وعده در کنارهم غذا میل کنند.

کد خبر 118567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد