ضرورت اجرای برنامه‌های پیگیری مراقبتی در پیشگیری از خودکشی

جلسه آموزشی و برنامه‌ریزی مراقبتی برای افراد دارای افکار یا اقدام به خودکشی با حضور مسئولین و کارشناسان در بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: «از دغدغه‌های اصلی این اداره کل، حمایت از افرادی است که دارای افکار خودکشی هستند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند. این مسئله مستلزم همکاری نزدیک سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط است تا با اجرای برنامه‌های مبتنی بر پیگیری مراقبتی، بتوانیم گام‌های مؤثری در پیشگیری از خودکشی و حمایت از سرمایه‌های روانی جامعه برداریم.»

محمدی افزود: «پیشگیری از خودکشی نیازمند یک رویکرد جامع شامل اقدامات روانشناختی، خانوادگی، اجتماعی و معنوی است. این اقدامات باید به‌گونه‌ای باشد که نیازهای روانی و اجتماعی فرد را به‌خوبی تأمین کرده و منجر به افزایش نشاط و رضایت از زندگی در او شود. اجرای برنامه‌های پیگیری مراقبتی برای افراد در معرض خطر می‌تواند به‌طور قابل توجهی در کاهش نرخ خودکشی و رفتارهای مرتبط مؤثر باشد.»

این جلسه توسط دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران، با حضور علیرضا محمدی، سرپرست اداره آسیب‌های اجتماعی، نمایندگان اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و مرکز مشاوره (۱۴۸۰)، کارشناسان مسئول دفاتر مشاوره، و مسئولین مراکز مشاوره غیر دولتی برگزار شد. هدف از این نشست، هماهنگی و همکاری بیشتر میان نهادهای مرتبط و افزایش کارآمدی برنامه‌های پیشگیری و پیگیری مراقبتی در شهرستان‌های تحت نظارت استان تهران بود.

کد خبر 118540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد