۲هزار سالمند از خدمات و حمایت های بهزیستی البرز بهره مند هستند

"وجیهه محمدی فلاح" با بیان اینکه هرسال ۹ مهرماه روز جهانی سالمندان نام گذاری شده است اظهار داشت:امسال از ۷مهر لغایت ۱۳ مهر از طرف سازمان بهزیستی کشور هفته سالمندان با شعار "سالمندی فعال، فردایی برای همه " انتخاب شده است و در همین راستا پویش مردمی "با_شما_حالمان_خوب_است" نیز در جهت فرهنگ سازی و تکریم سالمندان راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ۳۰۰ هزار سالمند در البرز وجود دارد، گفت: نرخ رشد سالمندی دراین استان از متوسط کشوری بالاتر است.  

"وجیهه محمدی فلاح" افزود: اکنون ۱۹ مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی به یک هزار و ۴۰۷ سالمند دراستان البرز خدمات ارائه می دهند.

محمدی فلاح افزود: در این مراکز خدمات توانبخشی، توانپزشکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری، روان شناسی، خدمات مراقبتی، پرستاری، پزشکی و طرح‌های توانمندسازی با هدف افزایش توانمندی اجرا می‌شود.

وی افزود:تعداد ۱۵۹ سالمند در دو مرکز روزانه آموزشی سالمندان و همچنین۱۳۰ سالمند در دو مرکز خدمات در منزل،خدمات دریافت میکنند.

وی ادامه داد: در مجموع دو هزار سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی، توانمندسازی بهزیستی در استان البرز بهره می برند.

محمدی فلاح گفت: تعداد ۱۳۴ سالمند مجهول الهویه در مراکز بهزیستی با دستور مقام قضایی مقیم هستند که بصورت رایگان و با هزینه بهزیستی نگهداری می شوند.

محمدی فلاح بیان داشت: براساس سند ملی سالمندی برای سالمندان اهدافی همچون تکریم و منزلت سالمندان، دسترسی به خدمات، آموزش سالمندان، افزایش توانمندی، سبک زندگی سالم و دسترسی به انواع بیمه ها پیش بینی شده است.

این مسئول توضیح داد:مناسب سازی محیط زندگی، ارائه تجهیزات کمکی از جمله تخت، تشک مواج، ویلچر، واکر،تامین کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی، خدمات ویزیت و مراقبت در منزل و پرداخت حق پرستاری به افراد سالمند دارای معلولیت از دیگر حمایت های بهزیستی است.

کد خبر 118168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد