در رسانه| مشارکت‌های مردمی موجب کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مشارکت‌های مردمی در امور مختلف به ویژه مسائل بهزیستی موجب کاهش و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه‌شنبه در جلسه مشارکت های مردمی بهزیستی استان با بیان اینکه جهت دهی به نگاه مردم و تعیین اولویت ها در امر مشارکت‌های مردمی اهمیت بسزایی دارد، افزود: خوشبختانه مردم استان زنجان خیر هستند و استان زنجان به بهشت خیران زبانزد و معروف شده است.
وی با بیان اینکه اقناع افکار عمومی، انجام اقدامات ترویجی و هدایت افکار عمومی به سمت اولویت های مشارکت های مردمی از جمله وظایف دستگاه های حاکمیتی است، اضافه کرد: این اقدامات می تواند به روش های مختلفی انجام شود که روشنگری موضوع و استفاده از کمک ها و مشارکت کارمندان ادارات می تواند از جمله راهکارها در این بخش باشد.
این مسوول با بیان اینکه با فرهنگسازی می توان مشارکت‌های مردمی بیشتری را به سمت بهزیستی سوق داد، ادامه داد: تعاملات با انجمن های کارگری و شرکت ها از طریق اقناع سازی افکار عمومی و اعتمادسازی در جامعه می تواند در این حوزه موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی خیریه ها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های مراکز خیریه می تواند اثربخشی بیشتری در حوزه جذب مشارکت های مردمی داشته باشد.
معاون استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت ها و کمک های مردمی بر مبنای اولویت ها و شاخص ها هدایت و جذب شود، گفت: بهره گیری از ابزارهای مختلف در این زمینه مد نظر قرار گیرد که این اقدام بهره وری خوبی را از منابع موجود به دنبال دارد و همچنین اعتماد مردمی را افزایش می دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه امروزه روش‌های سنتی جذب کمک های مردمی کمرنگ‌تر شده است، گفت: باید از ابزارهای به‌روزتر، بدیع، نو و جذاب بهره گرفت تا نسبت به افزایش مشارکت های مردمی در جامعه اقدام شود.
این مسوول با تاکید بر اینکه با کمک مردم بسیاری از مشکلات قابل حل است، ادامه داد: مشارکت‌های مردمی موجب شده باری از دوش دولت‌ برداشته شود که این موضوع یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه با همکاری خیریه ها نیز می توان بسیاری از آسیب ها و مشکلات را کاهش داد، خاطر نشان کرد: مشارکت مردم اثرگذاری بالایی در کاهش مشکلات جامعه هدف بهزیستی دارد و این مهم باید به جامعه شناسانده شود.

کد خبر 117845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد