در رسانه| اعتماد به اورژانس اجتماعی، حرکت به سوی کاهش آسیب در شرایط بحرانی

ایسنا/زنجان معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در صورت اعتماد مردم به اورژانس اجتماعی می‌توان با انجام مداخلات تخصصی، از آسیب‌های بیشتر در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.

مریم کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان زنجان، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی از طریق خط تلفن ۱۲۳، خودروهای خدمات سیار و مراکز مداخله در بحران، به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مرکز خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در مرکز استان مستقر است و تماس از همه نقاط استان با این خط امکان‌پذیر است، گفت: مرکز مداخله در بحران و خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم فعال است. سه شهرستان بدون برنامه اورژانس نیز در صورت نیاز از خدمات مراکز شهرستان‌های مجاور بهره‌مند می‌شوند.

او بیان کرد: اورژانس اجتماعی در موارد متعددی مانند کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، فرار از خانه، افرادی که دارای افکار خودکشی‌اند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، دختران در معرض آسیب، دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، اقدام به ارائه خدمات مددکاری، روانشناسی، نگهداری، حقوقی و …. می‌کند.

کرمی با بیان اینکه خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت سرپایی و در صورت نیاز با نگهداری موقت ارائه می‌شود، ادامه داد: شناخت بیشتر مردم از اورژانس اجتماعی به بهزیستی در ارائه خدمات تخصصی و به‌موقع کمک می‌کند و با اعتماد به اورژانس اجتماعی، با انجام مداخلات تخصصی می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: آمارها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر، شناخت مردم از برنامه اورژانس اجتماعی بیشتر شده، اما هنوز هم ضریب نفوذ برنامه اورژانس بین مردم پایین است.

کد خبر 117232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد