۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

دومین جشنواره ملی ورزشی و بازی های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه CBR روستایی بهزیستی فارس

برابرسازی فرصت‌ها و تلاش در جهت افزایش مشارکت اجتماعی افراد داری معلولیت در جام بلند همتان
دومین جشنواره ملی ورزشی و بازی های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه CBR روستایی بهزیستی فارس

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستیی فارس از برگزاری دومین جشنواره ملی ورزشی و بازی های بومی محلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه CBR روستایی بهزیستی فارس با شعار جام بلند همتان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی با حضور مدیر کل,معاون توانبخشی و جمعی از مسئولین در مجموعه ورزشی شادزیست برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی فارس  در این جشنواره با بیان این که فعالیت های ورزشی  از مصادیق توانمندسازی معلولان است، گفت: بر این اساس توسعه ورزش معلولان در صدر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان فارس است.

 او در ادامه افزود: بازی‌های بومی- محلی به دلیل در دسترس بودن باعث رشد روانی اجتماعی , ارتقامهارت های حرکتی و اجتماعی , حفظ ارزش ها و خرده فرهنگ ها می گردد.

هوشیار اظهار داشت:این بازی‌ها ابزار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت گروه هدف وترویج فرهنگ و سبک زندگی، حفظ و احیا آداب‌ورسوم و سنت‌های کهن مردم ایران است. 

این برنامه در مرحله روستایی شهرستان‌ها اجرا و تعداد ۶۶ نفر به مرحله استانی راه یافته اند که امروز میزبان آن ها هستیم.

هوشیار همچنین منتخبین این رقابت‌ها  را  تعداد ۱۲ نفر ۶ نفر خانم و ۶ نفر آقا به عنوان نمایندگان استان   عنوان نمود که به جشنواره مسابقات کشوری که مهر ماه در بابلسر برگزار می‌گردد اعزام خواهند شد.

 مدیر کل بهزیستی فارس افزود:این جشنواره با همکاری اداره ورزش و جوانان استان صورت پذیرفته و رشته‌های ورزشی شامل دوز دو پا, دوز فیزیکی روی میز, مچ اندازی, لی لی, هفت سنگ و  دال پلان رشته های ورزشی این جشنواره است.

هوشیار در پایان هدف از برگزاری این جشنواره را  توسعه برنامه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت و بهبود دسترسی افراد به فعالیت‌ها و امکانات ورزشی عنوان کرد تا با اجرای برنامه‌های ورزشی ضمن پرورش قوای جسمانی روحی و روانی آنها مهارت‌های ارتباطی و مشارکت اجتماعی این عزیزان نیز ارتقا یابد.

کد خبر 117206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد