۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی

| به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی؛ سمینار خودکشی و راهکارهای پیشگیری از آن برگزار شد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

به‌همت معاونت توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه، به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، سمیناری با حضور دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر پیشگیری از خودکشی در استان کرمانشاه برگزار شد.

این همایش در دو بخش تخصصی، با هدف هم‌افزایی دستگاه‌های همکار و بیان سیاست‌ها، اقدامات و برنامه‌های استان در زمینه پیشگیری از این آسیب اجتماعی تشکیل شد.

در بخش آغازین این سمینار، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح مأموریت‌های سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه خودکشی پرداخت و نقش مراکز مشاوره‌ای تخصصی این سازمان در زمینه پیشگیری از خودکشی را نقشی پررنگ عنوان کرد و همچنین دسترسی آسانِ افراد جامعه به خدمات مشاوره‌ای حضوری و تلفنی بهزیستی را یادآور شد.

همچنین در بخش دوم همایش، دکتر مرادی و دکتر حیدری، سوپروایزران کشوریِ برنامه و همچنین رجبی کارشناس‌مسئول دفتر مشاوره بهزیستی استان، برنامه‌های سال جاریِ بهزیستی در خصوص طرح پیشگیری از خودکشی را برای حاضران تشریح کردند.

این نشست با حضور کارشناسان و مسئولانی از دستگاه‌های استانداری، دادگستری، دانشگاه علوم‌پزشکی، صداوسیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر و آموزش و پرورش برگزار شد که در آن سخنرانانی از حوزه‌های مختلف دانشگاهی و اجرایی به تشریح ماهیت خودکشی در استان پرداختند.

در ادامه‌ی این نشست دکتر پایدار معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه، در خصوص اهمیت برنامه پیشگیری از خودکشی در جهان و ایران مطالبی را عنوان کرد.

گفتنی است که از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱ - مکاتبه با کلیه شهرستان‌های تابعه، جهت برنامه‌ریزی و همانگی در خصوص اقدامات روز جهانی پیشگیری از خودکشی
۲ - برگزاری پویش‌های محلی با شعار ویژه امسال در ۲۰ محله آسیب‌خیز و حاشیه‌ای
۳ - طراحی و اجرای مسابقه نقاشی، خاطره‌نویسی و دلنوشته، با موضوع "من زندگی را دوست دارم"، برای نوجوان و کودکان در ۳ گروه سنی
۴ - برگزاری همایش در سالن شهدای دولت استانداری، با حضور معاون سیاسی_امنیتی_اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌های عضو کمیته سلامت روان
۵ - برگزاری همایش تخصصی با حضور ادارات و ارگان‌ها و نیز مراکز غیردولتی و مؤسسات فعال در زمینه خودکشی
۶ - طراحی و چاپ پوستر و بنر استند و اینفوگرافی
۷ - برگزاری دوره‌های آموزشی در محلات و مناطق آسیب‌خیز  
۸ - ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به‌صورت رایگان
۹ - انجام مصاحبه‌های کارشناسی با خبرگزاری‌های محلی و انعکاس فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از خودکشی


مشاهده مقاله‌ای در مجله علمی_پژوهشی حقوق پزشکی با موضوع؛
خودکشی مساعدت‌ شده به معلولین؛ چالشی پیرامون حق انتخاب مرگ در حقوق کیفری  



بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 117025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد