۱۲ معلول زنجانی به مسابقات کشوری بازی های بومی و محلی راه یافتند

مدیرکل بهزیستی  استان زنجان از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره ی بازی های بومی محلی افراد دارای معلولیت در  برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از برگزیدگان استانی (۶ نفر خانم و ۶ نفر آقا) از هر رشته به مسابقات کشوری که مهرماه در اردوگاه ورزشی و فرهنگی شهید عظیمی بابلسر برگزار خواهد شد، راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لواظهار کرد: افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی، کم توانان ذهنی و افراد دارای سندرم داون در رده ی سنی ۱۸ تا ۴۵ سال در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: ۴۵ نفر از برگزیدگان مسابقات شهرستانی در ۶ رشته ی ورزشی دوز فیزیکی(دوزپا)، دال پلان، کلاس کلاس(لی لی)، هفت سنگ مهارتی، مچ اندازی (ایستاده)، دوز فیزیکی(روی میز) به رقابت پرداختند.

 این مقام مسئول  یادآور شد: با اجرای طرح ورزش و بازی های بومی در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستاها، افراد دارای معلولیت ضمن پرورش قوای جسمانی، روانی و افزایش مهارت‌های ارتباطی خویش می‌توانند  قابلیت‌های خود را در سایر زمینه ها و مشارکت اجتماعی ارتقا بخشند.

 دکتر خدابنده لوبا اشاره به توانمندی های افراد دارای معلولیت  در زمینه های ورزشی و تحصیلی گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند و معلولین در زمینه ی علم و صنعت نیز توانستند موفقیت کسب کنند.

وی  به ماده ۸ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و افزود: استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تاسیسات و خدمات ورزشی دستگاه های دولتی، شهرداری ها و دهیاری ها رایگان است.

کد خبر 116975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد