جشنواره بازی های بومی محلی با هدف توسعه ورزش و نشاط اجتماعی معلولین برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی ، بدنبال ابلاغ تقویم و آئین نامه فنی جشنواره ورزش و بازی های بومی و محلی سال ۱۴۰۳ از سوی دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و در راستای توسعه بازی های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولین شناسایی شده، جشنواره ورزش های بومی ومحلی برگزار میگردد

دکتر محمود حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در همین خصوص خاطر نشان کرد: این مسابقات در سطح استانی و با حضور معلولین شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و ذهنی به مرحله اجراء در خواهدآمد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهارداشت: ورزشکاران در این جشنواره در رشته های دال پلان، دوز فیزیکی، یک قل دو قل، چوب کشی، هفت سنگ و لی لی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حسین آبادی ادامه داد: رویکرد توانمندسازی یکی از رویکردهای بهزیستی است که احساس عزت نفس، خودباوری و کرامت انسانی را به افراد بازگرداند و در موضوع معلولیت ها نیز هدف از برگزاری این جشنواره ها ایجاد فرصت و حس خودباوری و توانمندسازی در افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: هدف غایی سازمان این است که معلولان با ابزار ورزش به حس خودباوری برسند و به جامعه بازپیوند بخورند.

دکتر حسین آبادی  اضافه کرد: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده واز دیگر الزمات افراد شرکت کننده در مسابقات اینکه باید دارای تاییدیه کمیسیون ICF باشند.

وی افرود : این جشنواره در 25 شهریورماه سال جاری در سالن ورزشی واگن پارس مپنا باهمکاری اداره کل ورزش وجوانان استان و هیات ورزش های روستایی عشایری بومی و محلی استان  برگزار میگردد        

کد خبر 116971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد