برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در چالدران

کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان ( خودکشی ) برای حرفه آموزان فنی و حرفه ای توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان چالدران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چالدران؛
مریم سلماسی رئیس بهزیستی شهرستان در حاشیه این کارگاه گفت: شناسایی موارد در معرض خطر در جامعه، ارجاع و مدیریت رفتار خودکشی گام‌های مهمی در پیشگیری از خودکشی هستند که چالش بحرانی این روش پیشگیری، شناسایی افراد در معرض خطر و آسیب‌پذیر، درک شرایط ایجادکننده آسیب به خود و ایجاد ساختار مداخلاتی مؤثر است.
وی با اشاره به اهمیت نقش مشاوران در پیشگیری از خودکشی گفت: مشاوران می‌توانند به افراد در درک بهتر ارتباط بین سوءمصرف مواد و اختلالات خلقی و افکار و رفتار خودکشی به افراد و برنامه‌های پیشگیری از عود، ایجاد حمایت‌های اجتماعی و در صورت نیاز ارجاع به مراکز تخصصی کمک کنند.
گفتنی است در این کارگاه کارشناسان و روانشناسان اورژانس اجتماعی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی شهرستان در سال جاری، مباحث آموزشی در خصوص پیشگیری از خشونت خانگی (کودک آزاری، همسر آزاری، نحوه غربالگری، مراحل ارجاع، مراقبت و توانمندسازی) و خودمراقبتی در اختلال اضطراب اجتماعی ارائه و به سوالات حاضرین در مورد برنامه های سلامت اجتماعی پاسخ دادند.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در چالدران

کد خبر 116964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد