در رسانه | آموزش و پرورش نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری نسل جدید در برابر مشکلات دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل از ابلاغ سند پیشگیری از خودکشی به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: باید تاب آوری نسل جدید در برابر مشکلات زندگی افزایش یابد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش و جایگاه بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضوان باقلاچی روز سه شنبه به مناسبت ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی در آئین تجلیل از مشاوران و روانشناسان اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: سند پیشگیری از خودکشی با مطالعات و تحقیقات لازم تدوین و برای اجرا به دستگاه‌های اداری ابلاغ شده است و در این سند برای همه ادارات وظایفی تعریف شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل اضافه کرد: اجرای طرح سراج نیز از سال قبل ابلاغ شده و اولین مرکز سراج استان راه اندازی شده و با همکاری مشاوران بهزیستی می‌توان از آن ظرفیت نیز برای نجات افراد از خودکشی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید برای مهار روزهای سخت افراد، برنامه داشته باشیم، ادامه داد: جای مسائل کاربردی در سیستم‌های آموزشی ما خالی است در حالیکه در دنیا به خصوص برای سه سال اول زندگی خانواده ها تمرکز و برنامه ریزی می‌کنند.

باقلاچی تاکید کرد: باید از تجربیات فعالان، مشاوران و روانشناسان بهزیستی در حوزه جلوگیری از خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در کل جامعه استفاده کنیم و با محوریت دانشگاه‌های استان اردبیل نشست‌های تخصصی در این خصوص برگزار و از ظرفیت هوش مصنوعی هم در این رابطه استفاده شود.

وی تصریح کرد: برابر اعلام سازمان ملل متحد در هر ۱۱ دقیقه یک نفر در دنیا خودکشی می‌کند و در کشور ما ترویج تربیت اسلامی می‌تواند بازدارنده باشد و این نوع آموزش‌ها دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست و با توجه به کاهش سن خودکشی در جامعه، باید تاب آوری نسل جدید افزایش یابد و آموزش و پرورش در این راستا جایگاه مهمی دارد.

پیشگیری از خودکشی در هشت محله هدف در استان اردبیل اجرا شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اقدام جمعی برای پیشگیری از خودکشی اهمیت دارد و با وجود اینکه دبیرخانه مقابله با خودکشی، در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است اما بهزیستی نیز در این راستا فعالیت می‌کند و تلفن مشاور ۱۴۸۰ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی دایر است.

حامد رضایی افزود: کارگروه عملیاتی پیشگیری از خودکشی در کشور در حال ایجاد است و توجه و تمرکز بر اطرافیان فرد خودکشی کننده اهمیت زیادی دارد و در چند سال در هشت محله هدف در چهار شهرستان استان اردبیل طرح پیشگیری از خودکشی اجرا شده است.

در پایان از سرکارخانم ضیغمی مشاور و روانشناس بهزیستی اردبیل که با مشاوره سبب جلب رضایت ولی دم و رهایی قاتل از چوبه دار شده بود و همچنین از دیگر روانشناسان و کنشگران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی اردبیل تجلیل شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و ۴۰ هزار و ۱۵۸ نفر از جمعیت این استان، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 116890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد