ساماندهی کودکان کار در ملارد باافزایش خدمات به این قشر از جامعه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با اشاره به لزوم همکاری نهادهای متولی در رسیدگی به امورات کودکان کار و خیابان، از افزایش خدمات به این قشر از جامعه در شهرستان ملارد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا داود فهیم راد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از رئیس دادگستری شهرستان ملارد در خصوص پیگیری و حمایت همه جانبه از اقدامات مربوط به جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در سطح این شهرستان گفت: در موارد مربوط به کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه در محلات کم برخوردار شهرستان ملارد، یکی از مسائل مهم و قابل اعتنا، توجه به کودکان کار و خیابان و وضعیت والدین آنان است که در دستور کار ویژه این اداره قرار گرفته است.

فهیم راد در تشریح خدمات ارائه شده به این کودکان توسط اداره بهزیستی ملارد گفت : برای این افراد پس از شناسایی، کلاس ها و کارگاههای آموزشی با حضور کودکان و در بعضی موارد خانواده آنها، خدمات مشاوره رایگان توسط کارشناسان و مشاورین اورژانس اجتماعی، بینایی سنجی، خدمات پزشکی همچون دندانپزشکی، توزیع غذای گرم و نظارت بر تغذیه صحیح کودکان، حضور کودکان در مکان های فرهنگی همچون کتابخانه ها و تورهای یکروزه تفریحی تدارک دیده شده است.

وی در ادامه به آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد که بر اساس ماده ۲ آن، برای برخی دستگاهها و نهادها از قبیل اداره بهزیستی، شهرداری ها، نیروی انتظامی، فرمانداری، موسسات خیریه و مردم نهاد تکالیفی را تعیین کرده که انتظار می رود متولیان امر حضور پررنگ تری در ایفای نقش و وظایف خود داشته باشند.

فهیم راد افزود : اداره بهزیستی شهرستان ملارد با تشکیل تیم های تخصصی روزهای چهارشنبه و پنجشنه هر هفته نسبت به شناسائی و جمع آوری این کودکان می پردازد که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰ کودک جذب و پذیرش شده اند.

وی اضافه کرد : این جمع آوری ها در سطح شهرهای ملارد و صفادشت، تقاطع ها و آرامستان ها صورت گرفته که آمارها نشان می دهد عمده این کودکان از نبود والدین موثر رنج می برند.

رییس اداره بهزیستی اضافه کرد: برخی از این کودکان، بازمانده از تحصیل و نیازمند به درمان و ایجاد اشتغال برای والدین شان هستند که در این باره حمایت های لازم و اقدامات مورد نیاز درحد توان انجام می گیرد.

فهیم راد به فعالیت دو موسسه حمایت و نگهداری از کودکان کار و خیابان در سطح شهرستان اشاره کرد که از نوع درجه یک بوده و فقط خدمات سرپایی به معرفی شدگان ارائه می دهند.

این مقام مسئول ادامه داد : این کودکان یا از اتباع بیگانه بوده یا دارای سرپرست غیرموثر، بدسرپرست و بی سرپرست می باشند که برای هر کدام، قوانین لازم درخصوص ساماندهی آنها وجود دارد که باید با جدیت دنبال و عملیاتی شود.

احداث مکان موقت برای نگهداری این کودکان توسط شهرداری ها و حضور موثر دستگاهها در اجرای گشت ها و وظایف محوله از مواردی بود که به گفته رییس اداره بهزیستی ملارد فرایند جمع آوری و حضور کمتر کودکان کار و خیابان در سطح معابر شهری و روستایی را درپی خواهد داشت تا چهره پاکیزه تری از شهر بخاطر وجود این دست معضلات اجتماعی داشته باشیم.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

کد خبر 116743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد