دیدارمدیرکل بهزیستی و معاون قضایی دادگستری استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز و هیئت همراه، با آرش ایستکی معاون قضایی دادگستری کل استان و همچنین رؤسای دادگاه های خانواده و تجدید نظر آقایان برهان پناه و حسینی رازقی،دیدار و گفتگو داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"محمدی فلاح" در این جلسه ضمن ارائه گزارش در خصوص اقدامات و عملکرد بهزیستی استان با اشاره به آسیبهای اجتماعی در استان البرز،مسائلی پیرامون چالش ها و رفع مشکلات اورژانس اجتماعی در ارتباط با دستگاه قضا،تسریع در احکام پرونده های فرزند خواندگی،امین موقت و غیره، ارائه درخواست بهزیستی در خصوص تأمین نیرو در شورای نظارتی دستگاه های اجرایی،اعمال مجازات جایگزین حبس به نفع جامعه هدف بهزیستی و غیره ارائه کرد.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان داشت : قوه قضائیه،تأمین کننده سلامت جامعه و اساس و مظهر عدالت در کشور است و رفاه و امنیتی که در جامعه کنونیست بیانگر این موضوع است که قوه قضاییه در حوزه کاری خود موفق عمل کرده است.

وی گفت:مطابق قانون،کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، با دستور دادستانی در اختیار بهزیستی قرار می گیرند و درگذشته بهزیستی نمی توانست این کودکان را به فرزندخواندگی موقت بدهد مگر با حکم امین موقت که بسیاری مواقع دادگاه این حکم را صادر نمی کرد.ام اکنون مشکل فرزندخواندگی موقت با اصلاح آیین نامه قانون کودکان بی سرپرست و بدسرپرست برطرف شد و اکنون کودکان در مراکز بهزیستی می توانند به فرزندخواندگی موقت بروند.


در پایان جلسه محمدی فلاح از زحمات و همکاریهای مستمر مسئولین و کارشناسان دادگستری درخصوص احکام قضایی مربوط به فرزند خواندگی و اجرای طرح میزبان قدردانی کرد.

در همین راستا معاون دادگستری کل استان نیز قول هرگونه مساعدت و همراهی کما فی السابق را با اداره کل بهزیستی البرز را داد. 
 

کد خبر 116702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد