شهرری | جلسه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی بخش خاوران

جلسه ای با هدف بررسی دستورالعمل های قانون جامع معلولین و مناسب سازی اماکن‌ و معابر عمومی بخش خاوران با حضور بخشدار خاوران و مدیر بهزیستی شهرستان ری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این جلسه با حضور هوشنگ اکبری بخشدار خاوران، داود خادم مدیربهزیستی شهرستان ری، فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی، روسای ادارات، دهیاران و نمایندگان انجمن معلولین در محل بخشداری خاوران برگزار شد.

 بخشدار خاوران در این جلسه با اشاره به لزوم دسترس پذیری ادارات برای افراد کم توان به انجام موارد مناسب سازی تاکید داشت و گفت یکی از حقوق افراد دارای معلولیت و سالمندان استفاده مناسب از فضاها و اماکن عمومی است و وظیفه ما اهتمام بر اجرای مناسب سازی شهر جهت حضور شهروندان معلول و کم توان است.
اکبری ادامه داد برخی از معابر و اماکن عمومی  بخش خاوران نیازمند مناسب سازی است و روند اجرای مناسب سازی توسط دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی بخش خاوران توسط بخشداری  در حال پیگیری است.
 در ادامه  مدیر بهزیستی شهرستان ری به وضعیت جامعه آماری معلولین و همچنین روند جامعه به سمت افزایش سالمندی در سال‌های آتی به قوانین و ضوابط لازم الاجرای مناسب سازی معابر و اماکن پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مناسب سازی اماکن و معابر پرداخت و بر پیگیری عدم اجرای قوانین مربوط به معلولین که از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است اشاره کرد.                                                                           

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه خواستار اجرایی شدن ماده (۳) قانون حمایت از حقوق معلولان شد و بیان کرد از آنجا که مناسب سازی یکی از نیازهای حساس و ضروری جامعه هدف بهزیستی است، فرهنگ مناسب سازی معابر عمومی، ورودی ادارات و اماکن خدمات رسان باید نهادینه شود و در راستای اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی برای آحاد جامعه تمام ادارات موظفند اقدامات لازم در زمینه مناسب سازی را انجام دهند.

کد خبر 116649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد