سعید افروز با رکوردشکنی قهرمان‌ ‌پارالمپیک شد

سعید افروز ورزشکار کرمانی اهل اسفندقه جیرفت با عملکردی فوق العاده و بی نظیر مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در رشته پرتاب نیزه را از ان خود کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در ادامه رقابت های پارادو_و_میدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس‌ ورزشگاه استادوفرانس امروز سعید افروز قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F34 به مصاف ۷ ورزشکار از کشورهای چین، کلمبیا(دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت.

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار پرتاب های خود را انجام داد، عملکردی شگفت انگیز داشت. او در سه‌ پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان‌ و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکوردهای ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد. 

این ورزشکار کرمانی در ادامه با رکوردهای ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب های چهارم و ششم‌ به کار خود پایان داد. همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد. 

شایان ذکر است در پایان این رقابت سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد. همچنین دو ورزشکار از کلمبیا با رکوردهای ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال های نقره و برنز دست یافتند. 

سعید افروز همچنین موفق شد سومین طلای کاروان‌ فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد.

کد خبر 116544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد