دومین مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته در اهواز افتتاح شد

بعداز ظهر امروز۱۰شهریورماه به مناسبت هفته دولت با حضور سید محسن موسوی زاده نماینده مردم شریف اهواز ،کارون،باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل بهزیستی خوزستان ،رضا نجاتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان ،سرهنگ چراغی معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی، شینی معاون مدیر کل اداره کل تعاون استان و مدیر بهزیستی شهرستان اهواز دومین مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته با نام "دهکده سلامت نوین"در اهواز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی استان  در حاشیه این افتتاحیه گفت:این مرکز  به عنوان دومین مرکز در اهواز و استان توسط بخش غیردولتی و با مجوز بهزیستی راه اندازی و با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر، زمینه اشتغال۶ نفر را فراهم می آورد .

کریمیان بیان کرد:مرکز توانمند سازی و صیانت  اجتماعی از  بهبود یافتگان مرکزی است برای استفاده از افرادی است  که درمراکز ماده ۱۶ وماده ۱۵ دوره درمان وبهبودی را گذرانده اند اما خانواده پذیرای آنها نیستند و یا  افراد  بی خانمان و مجهول الهویه ای  که برنامه درمان مواد اعتیاد آور را به اتمام رسانده و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آنجا اقامت داشته و از خدمات مرکز استفاده کنند و حداکثر به مدت یکسال فرصت دارندکه زمینه توانمندسازی وبازگشت آنان به  زندگی خانوادگی واجتماعی فراهم گردد.

وی ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، آماده سازی شغلی و تسهیل شرایط بازگشت به خانواده و جامعه برای بهبود یافتگان بی بضاعت واجد شرایط را از دیگراهداف راه اندازی مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان اعلام کرد.

مدیر کل بهزیستی استان  در پایان خاطر نشان کرد:در اهواز ۱۹مرکز اقامتی و در سطح استان ۶۸ مرکز اعتیاد تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند که که از این تعداد دو مرکز مختص بانوان و ۶۶مرکز ویژه آقایان است که  از ابتدای سال تا کنون به بیش از۸۰۰۰بیمار خدمات تخصصی  ارائه کرده اند.

رضا نجاتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نیز در حاشیه این افتتاحیه  ضمن تشکر از اقدامات خوب بهزیستی استان در حوزه اعتیاد گفت: در رابطه با ساماندهی موضوع اعتیاد در استان نیاز به یک کار جمعی و تیمی است و شورای مبارزه با مواد مخدر استان متشکل از چند کمیته شامل کمیته حقوقی،بهداشت و درمان و  فرهنگی است.

نجاتی بیان کرد: اما آن چیزی که  مهم است و  کمک می کند به ساماندهی بهتر  آسیب اعتیاد در استان مشارکت شهرداریها و شورا ها ی شهر هست که انتظار می رود  بیشتر ورود کنند.

وی افزود : هدف شورای هماهنگی و دستگاهها پیشگیریست و عمده کار ما پیشگیری ،فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها به منظور نظارت آگاهانه و بهتر بر فرزندان و بعد در حوزه مقابله است که استان خوزستان خوشبختانه در حوزه مقابله  عملکرد خوبی داشته و با توجه به اینکه در آستانه شروع مدارس هستیم خانواده ها،اولیا ،مربیان و دانش آموزان و دانشجو یان باید  مواظب باشند که در دام اعتیاد ، این بلای خانمانسوز  گرفتار نشوند.

سید محسن موسوی زاده نماینده مردم شریف اهواز ،کارون،باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از خدمات بهزیستی در حوزه آسیبهای اجتماعی  بیان کرد: قطعا سازمانهایی مانند بهزیستی اگر حمایت مجموعه ها و سازمانهای دیگر  را نداشته باشند به تنهایی موفق نخواهند شد و با توجه به آسیبهای موجود در استان می طلبد تا سایر دستگاههای متولی به ساماندهی  آسیبهای اجتماعی به طور جد  کمک کنند.

موسوی زاده  درپایان  ضمن  عرض خسته نباشید به مجموعه بهزیستی، بر پیگیری مشکلات جامعه هدف این سازمان و  کمک به بهزیستی برای ساماندهی  آسیبهای اجتماعی در استان قول مساعد داد.

کد خبر 116361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد