تنگستان| رسانه| کارگاه پیشگیری از خودکشی در تنگستان برگزار شد

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان گفت: واحد امور توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان تنگستان در راستای پیشگیری از خودکشی با همکاری فرمانداری و مؤسسه خیریه طلوع امید کارگاه پیشگیری از خودکشی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صدای تنگسیر، خدیجه جمالی اظهار کرد: واحد امور توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان تنگستان در راستای پیشگیری از خودکشی با همکاری فرمانداری و مؤسسه خیریه طلوع امید کارگاه پیشگیری از خودکشی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان گفت: در این کارگاه کلیه روانشناسان و مشاوران ادارات که به نوعی با مردم در ارتباط هستند حضور داشتند.

وی عنوان کرد: در خصوص تأکید بر پیشگیری و کاهش رنج روانی، مهارت تنظیم هیجان (کاهش آشفتگی و پریشانی)، تقویت احساس توانمندسازی (مقابله با احساس ناتوانی)، بهبود رابطه با دیگران (کاهش احساس تنهایی)، تقویت احساس ارزشمندی (مقابله با احساس بی ارزشی) آموزش هایی ارائه شد.

جمالی هدف از برگزاری این کارگاه‌ را اینگونه بیان کرد: بدلیل اینکه در این چند وقت اخیر یک سری آمار از اقدام به خودکش‌هایی که در این حیطه و این منطقه جغرافیایی رسیده بود ما با موضوع پیشگیری از خودکشی کارگاه برگزار کردیم.

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان عنوان کرد: یک سری از همیارهای اجتماعی، روانشناسان، مشاوران و کسانی که به نحوی در ارگان‌های مختلف فعالیت اجتماعی دارند برای ارائه محتوای آموزشی به این کارگاه دعوت شدند.

وی بیان کرد: این کارگاه آموزشی با موضوع اینکه این آمار را کنترل کنیم یا رو به کاهش بیاوریم و آینده شهر اهرم، تنگستان را کنترل کنیم برگزار شد.

جمالی تصریح کرد: قرار نیست این آمار صفر شود ولی ما می‌توانیم این آمار رو کنترل کنیم و اقدام خودکشی رو کاهش بدهیم.

رئیس بهزیستی شهرستان تنگستان افزود: جامعه هدف افرادی هستند که به لحاظ اجتماعی به صورت مستقیم با این امر برخورد دارند، چه کسانی که اقدام می‌کنند و چه کسانی که افکار خودکشی دارند، حتماً می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکید ما بیشتر پیشگیری و کاهش رنج روانی است، یعنی در این بُعد با آموزش، کار کنیم

روانشناس کارگاه پیشگیری از خودکشی تصریح کرد: اگر به جایی برسیم که باید خودکشی مدیریت کنیم یعنی کسی که به مرحله آخر رسیده، خیلی کار سخت‌تر می‌شود و یا اصلا نمی‌شود از اقدام فرد جلوگیری کرد.

ماجد یزدانی در پایان افزود: بزرگترین ابزار و تنها ابزاری که فعلاً همه ما در دسترس داریم آموزش است که به واسطه آن، آگاهی را به جامعه و به خانواده‌ها منتقل کنیم که تاثیرگذار باشد.

کد خبر 116249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد