تسریع و متمرکز شدن فرایند صدور شناسنامه فرزندان بهزیستی

طی بازدید مدیرکل ثبت احوال استان تهران مقرر شد با ایجاد یک شعبه اختصاصی؛ روند صدور شناسنامه فرزندان بهزیستی تسریع و متمرکز گردد.  

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان تهران، محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران، در جلسه ای که پیش از بازدید در دفتر مدیریت شیرخوارگاه آمنه برگزار شد ضمن خیر مقدم به مدیر کل و معاونین ثبت احوال استان تهران به معرفی قدمت و ساختار وخدمات شیرخوارگاه آمنه پرداخت و گفت با تعامل بین بخشی با قوه قضائیه و پزشکی قانونی تعداد فرزندان مقیم در شیرخوارگاه ها کاهش یافته است در صورتی که در گذشته تمام این مراحل در سطح استان تهران پراکنده بود و امر پذیرش و ترخیص فرزندان بسیار زمانبر بود.  

نصیری در ادامه افزود برای تعامل بین ثبت احوال و بهزیستی می توان به صورت مامور از همکاری همکاران بهزیستی در ثبت احوال استفاده کرد.  

محمود محمدی جوزانی ضمن تبریک هفته ی دولت و روز کارمند گفت : با توجه به سنگینی مسئولیت در استان تهران و ۱۰۰ خدمتی که ثبت احوال ارائه می دهد از پیشنهاد نصیری در خصوص همکاری پرسنل بهزیستی در ثبت احوال به صورت مامور استقبال کرد و گفت پس از طی مراحل قانونی می توانیم این همکاری دو جانبه را آغاز کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت : با توجه به دارا بودن ۶۰۰۰ نفر فرد مجهول الهویه در مراکز بهزیستی استان تهران، همکاری و کمک ثبت احوال را در این راستا امری بسیار مهم است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: کلید  بسیاری از دغدغه های بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی در ثبت احوال می باشد که در خصوص این موضوع اداره کل ثبت احوال دارای یک اتاق رصد جمعیت با موضوع شناسایی و تحلیل آسیب های اجتماعی است که همکاران بهزیستی استان تهران می‌توانند با شرکت در این جلسه بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی را بررسی کنند.

در پایان این دیدار مدیر کل و معاونین ثبت احوال استان تهران به همراه مدیر کل بهزیستی استان تهران، از تمام قسمت های شیرخوارگاه آمنه از جمله محل زندگی فرزندان، مرکز شوق زندگی بازدید کردند.

در این جلسه محمود محمدی جوزانی، اصغری رئیس اداره حقوقی، تقی پور سراجی معاون انفورماتیک، امیر حسین غلام زاده نطنزی مدیر روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان تهران و محمد نصیری مدیر کل، محمد رضا بشیری مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران، مینا رجایی مدیر و آزیتا مهدوی سرپرست معاونت سلامت اجتماعی و افشین میر محمدی معاون پشتیبانی بهزیستی شهرستان شمیرانات و مریم محمد کریمی رئیس شیرخوارگاه آمنه حضور داشتند.

کد خبر 116128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد