اورژانس اجتماعی، یکی از مهمترین خدمات بهزیستی به مردم است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یکی از مهم ترین بخش‌های سازمان بهزیستی را اورژانس اجتماعی معرفی کرد و گفت: اورژانس اجتماعی خدمات بسیاری به زنان و کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی ارائه‌ می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در حاشیه ی مراسم بزرگداشت روز  ملی اورژانس اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور برگزار شد ضمن تقدیراز کارشناسان این مراکز اظهار کرد: کار در اورژانس اجتماعی که صرفا با آسیب های اجتماعی سروکار دارد باارزش است و خدمت در این مجموعه طبع بلند و روحیه ی بزرگی را می طلبد.

وی با بیان اینکه بهزیستی توانسته است خدمات تخصصی خود را به صورت شبانه روزی در اختیار تماس گیرندگان با خط اورژانس اجتماعی و خدمات سیار ۱۲۳ قرار دهد افزود:  از ابتدای سال تاکنون این تیم اقدام به مداخله  به۳ هزار و ۲۸۹ نفر از تماس گیرندگان در معرض آسیب های اجتماعی و آسیب دیده و سایر افراد در معرض بحران کرده است.
وی تصریح کرد: ۵ مرکز اورژانس اجتماعی و با ۶ خودرو در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ارائه خدمت در مرکز مداخله اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی و به شکل سرپایی و نگهداری  موقت است.

خدابنده لو ادامه داد: در این مرکز پس از پذیرش و ارزیابی‌های تخصصی اجتماعی، روانشناختی، بهداشتی، درمانی و حقوقی، تیم تخصصی مرکز با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مراجعه کننده، تصمیم‌گیری کرده و سپس نسبت به ارائه خدمات تخصصی به افراد اقدام می کند.

وی بازگشت به خانواده را از مهمترین اهداف اورژانس اجتماعی برشمرد و گفت: در صورت نیاز با توجه به شرایط ، مراجعه کنندگان  به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی مراکز خانه سلامت، مرکز تلاش و خانه امن و... ارجاع می‌شوند.

وی یادآور شد: مراکز اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی به موقع و در دسترس را برای گروه‌های هدف که شامل کودکان آزاردیده، همسران آزار دیده، سالمندان آزاردیده، معلولان آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده اند، دختران و پسران فراری از منزل، دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی ، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند   در تمامی گروه‌های سنی و به صورت شبانه روزی و رایگان ارائه می دهد.

کد خبر 116116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد