پیام تبریک مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت روز پزشک

پروین محمدپوری ، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پیامی 1 شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ،

متن پیام محمدپوری بدین شرح است :


وَمَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا ( سوره مائده، آیه ۳۲)هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است.


نامگذاری یک روز از تقویم همزمان با زادروز طبیب عالی مقام و حکیم متبحر ایرانی ابوعلی سینا، به نام روز پزشک، بهانه ای است تا به یاد بیاوریم ارج و قرب انسان هایی که تلاش کرده اند تا با بکارگیری دانش و آموزه های خویش، راه و رسم خدمت به همنوع خود در والاترین سطح ممکن را در پیش گیرند و درد را با تدبیر خویش امید به زندگی را بسط دهند و آرامش را ارزانی دارند.
یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.
از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است ،آنچنان که احیای جانی برابر با حیات همه جان هاست چرا که پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند.
اینجانب فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان شاغل در بهزیستی استان تبریک عرض نموده و با امید به اینکه همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان هاست، سرلوحه تلاش بی وقفه خود قرار دهند، سلامتی ، بهروزی و توفیق روز افزون ایشان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

پروین محمدپوری

مدیر کل

کد خبر 115607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد