در رسانه| لزوم بسیج امکانات و منابع در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتخاذ ساز‎‌ وکار مناسب و بسیج امکانات و منابع برای پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با هم‌افزایی مجلس، نهادها و گروه های مردمی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا صدیقی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست کاری و تخصصی در اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به مسایل و حجم گسترده ماموریت ها و وظایف سازمان بهزیستی، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتی با رسالت گسترده و وظایف متنوع و متعدد در هر یک از حوزه های تعاون، کار، اشتغال، رفاه اجتماعی و ... روبروست و از طرف دیگر سازمان بهزیستی نیز با حجم گسترده وظایف در عرصه های مختلف، تنوع و تکثر ماموریت ها و ابعاد مختلف فعالیت ها در حوزه های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی و ...، نیازمند بازطراحی و حمایت ویژه، فراگیر و همه جانبه است، چرا که این بار سنگین با امکانات کم سازمان متوازن نیست. صدیقی با بیان اینکه، با مشکلات جامعه هدف آشنا هستم ، گفت: بخشی از این مسایل و مشکلات طرح شده، در قالب کمیسیون اجتماعی قابل بررسی و پیگیری است. صحبت این است که هم در اجرای بعضی قوانین مشکل داریم که باید پیگیر اجرای آنها باشیم و هم بعضی موارد که در این نشست اشاره شد و نیاز به وضع قانون جدید دارد، اقدام کنیم.

فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت؛ مطالبه‌گر و پیگیر

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فلسفه تشکیل این فراکسیون، حمایت از افراد دارای معلولیت و همچنین برنامه های حمایتی از فرزندان زیر 18 سال بدون مراقبت و نیاز به حمایت ویژه است.نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر افزود: در نظر داریم با تشکیل و فعال کردن فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت، یک فراکسیون مطالبه‌گر داشته باشیم و با برنامه ریزی دقیق و منسجم و با بهره گیری از تمام ظرفیت های مجلس و همراهی پررنگ و اثرگذار مردم و تشکل های غیردولتی، در این خصوص اهتمام نماییم. وی گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با احساس مسئولیت بیشتر، از این فراکسیون استقبال کرده اند.

در رسانه| لزوم بسیج امکانات و منابع در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی

پیشگیری از معلولیت، بیش از اعتبار، به تدبیر و راهکار نیاز دارد

صدیقی ادامه داد: قطعا بنده به عنوان یک نماینده و عضو کمیسیون امور اجتماعی و همچنین عضو فراکسیون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت؛ مسایل و چالش های مختلف بهزیستی و همچنین گروه های هدف شامل افراد دارای معلولیت، سالمندان و حوزه های مختلف امور اجتماعی را از طریق ابزارهای نظارتی مجلس، تا رسیدن به نقطه مطلوب پیگیری خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم مشکلات و موانع موجود را شناسایی، جمع بندی و عملیاتی کنیم و امیدواریم ظرفیتی ایجاد شود تا با جدی گرفتن موارد در پیشگیری از سوانح و حوادث، ساماندهی، ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات جاده ای و رعایت استانداردهای بهداشتی و... باری از دوش بهزیستی برداشته شود و با اتخاذ تدابیر و راهکارهای علمی و عملی، از افزایش معلولیت ها جلوگیری شود.

آذربایجان شرقی، استان برتر و پیشرو در برنامه ریزی و ساماندهی کودکان کار

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بعد از این نشست با همراهی مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، از مرکز نگهداری فرزندان رحمت و مرکز ساماندهی کودکان کار، بازدید و در جریان فعالیت ها و اقدام های این مرکز قرار گرفت. صدیقی بعد از این دیدار اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در مسایل اجتماعی و در حوزه ساماندهی کودکان کار و مراکز نگهداری، جزو استان های برتر و یکی از استان های پیشرو در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی کودکان کار هستیم. وی افزود: نیاز است که از ظرفیت مجلس و مردم بهترین بهره را ببریم و با الگوسازی مناسب، ایده ها و روش ها را با سایر استان ها به اشتراک بگذاریم. عضو فراکسیون حمایت از افراد دارای معلولیت ادامه داد: با جدیت و هم افزایی سایر نهادها، پیگیر امور هستیم تا در قالب برنامه ریزی های لازم، بتوانیم به الگوی منسجم اجرایی دست یابیم

در رسانه| لزوم بسیج امکانات و منابع در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی    در رسانه| لزوم بسیج امکانات و منابع در حوزه پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی

وی اظهار امیدواری کرد تا سازمان ها، شرکت ها و نهادها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، با فراهم کردن شرایط مطلوب، در شناسایی موانع و اتخاذ تدابیر مناسب، بهزیستی را در این خصوص همراهی کنند. مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست و دیدارها، با ارائه آماری از افراد تحت پوشش و خدمت گیرنده در حوزه های مختلف امور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری، گزارشی جامع از عملکرد، چالش ها، دغدغه های جامعه هدف و برنامه های تحولی بهزیستی ارایه داد و زمینه های همکاری و هم افزایی برای رفع موانع و مشکلات مطرح شده، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 115244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد